Monday, October 5, 2009

Tazkirah Isnin

Semalam..5 buah rmh aku p beraya..12 jam tepat aku kuar dr rmh..tgh sibuk2 beraya tu..tiba2 dpt msg dr adik aku..msg dia berkata..gempa bumi di indonesia berlaku pada jam 17.16 pm..maka..sila semak al Quran surah 17 (Al-Israa') ayat 16. Apa yg sedang mereka lakukan diwaktu itu?? adakah ini sekadar kebetulan atau mmg ketentuan??

So pg ni sampai opis..aku buka tafsir. Lepas baca..aku rasa berdebar2..dan gerun kerana disitu tercatat "Dan jika Kami hemdak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yg hidup mewah di negeri itu (supaya mentaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadap perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya."
Renung2kan lah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...