Monday, February 22, 2010

Hitam Putih Kehidupan ~ Wajah

Balik sekolah semalam..Abg long n Angah sibuk dok nyanyi lagu hitam putih kehidupan. Korang tahu tak lagu apa tu?? Ala lagu Shila Majid tu yg "lihatlah sekitar alam..dunia luas terbentang..langit tggi kebiruan..pohon2 kehijauan..hembusan bayu yang menyegarkan..."

Aku pun tya la..apsal asyik nyanyi lagu tu je..Derang jawab..Sabtu depan derang kena perform Nasyid...ada 2 lagu..lagu hitam putih dan lagu Wajah.. aku memula cam pelik..nasyid?? tp apsal lagu tu lak..tp bila tgk lirik dia..mmg ketuhanan..so sesuai la kan..

Aku pun suh la derang nyanyi lagu wajah lak..tapi masing2 ckp tak igt..ish..tak puas hati la aku..sudahnya td..sempat la google "wajah" tapi..yg keluar "Wajah Rahsia Hati" ..ish..takkan kot...pastu lagu Wajah kekasih..isk..isk..lagi mustahil..dan satu lagi lagu yg sungguhlah mustahil.. "Wajah kesayangan Hamba" Hail Amir yg nyanyi tu..aduh..mmg tak mungkin la kan..

Dan demi nak puaskan hati aku sendiri..masa amik derang tadi..aku pun tanya la kak timah...lagu wajah tu lagu apa?? lagu sapa?? lorr..rupanya lagu ni....



Berbumbungkan angkasa kelabu
Lantainya bumi retak seribu
Setiap langkah perjalananmu beronak berliku
Betapa berat mata memandang
Berat lagi menggalas bebannya
Belum sempat menitis ke pipi
Tangisan kering sendiri

Berkali tersungkur
Pandanganmu kabur
Namun azam meneruskan hidup tak pernah
luntur
Engkaulah perwira di medan derita
Merentasi ranjau kehidupan dengan harapan

Luahan rasa derita jiwa
Pada wajah tiada rahsia
Menunggu malang berganti tuah
Usah kau berputus asa

 Aku tak tau la lagu JAC ni tajuk wajah..pastu buat sebagai lagu nasyid lak..tp ok la kan..so balik tadi..nyanyilah kami beramai2 dlm kereta... :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...