Monday, March 1, 2010

Juara Rakyat

Sabtu baru2 ni..anak2 aku terlibat dgn program Juara Rakyat..aku penah citer yg anak2 aku tu..dok prektis "nasyid" kan....tu semua tuk program tersebut la..tok sah tanya la program tu berkisar pasal apa..bg yg tau tu..tau la..tp bagi aku..aku rasa seolah2 aku dan anak2 diperalatkan..ntahlah..ckp byk2 pun salah kan..tp pada hemat aku sepatutnya anak2 kecik mcm anak2 aku tu tak payah la dilibatkan lagi dalam acara2 mcm ni..kesian..umpama menjadi mangsa keadaan.

Ok..tak mau citer pasal tu...cuma nak citer kehenseman dan perwatakan hero2 aku pada hari tu..kacak kan??




Sebelum acara tu..Aliff hari2 nyanyi dgn berkobar2 siap ngan gaya depan aku..berbanding abg long yg..buat2 mcm mau tak mau je.. so aku pk..mmg hr tu nnt..Aliff la akan jd tumpuan. Tapi semua nya silap..sampai2 je kat tempat tersebut..Aliff dah start nangis2..mybe sbb tak sangka tgk peminat ramai sgt kot..sebaliknya..abg long hepi je...siap lambai2..senyum lagi kat aku..Aliff lak..dok suh aku naik stage sekali..apakah??  Maka aku terpaksa tgglkan dia bersama kak timahnya dan pergi bersembunyi seketika.

Bila tiba ms yg dinantikan..naiklah mereka di atas stage..lega bila tgk Aliff pun naik sama walaupun mukanya teramatlah masam mencuka...bila muzik dimainkan..wah abg long dengan hepi sekali menari nari..sebaliknya Aliff..walau pun dgn muka masam..masih lagi menggayakan tangannya..bila part kena nyanyi..abg long dgn ceria nyanyi bersungguh2..tapi Aliff...dgn mulut tertutup..langsung tak nyanyi..tapi...gaya buat lak..menten..satu gaya pun tak terlepas..hehehe..kelakar gak tgk..





Tak kisah la Angah..lgpun dia br 4 tahun..kira berani la naik starge sekali ngan kawan2 yg dah 6 tahun kan?? Syabass mere beta... :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...