Monday, January 31, 2011

Nasi Lemak Tanglin

Hari ni seharian hujan lebat. Mmg sepatutnya malas nak kuar. Tapi ntah macam mana tetiba pagi td rasa berkobar2 nak kuar jugak cari breakfast. Konon2, plan asal cari je la area2 rmh ni.

Tapi bila masuk dlm keta semua plan asal jd berubah. Penah satu kali tu, suami aku ajak breakfast nasi lemak Tanglin. Tapi aku ni bukanla penggemar nasik lemak yang tegar, so aku tolak bulat2. Tetiba pagi tadi, bila suami aku tya nak makan kat mana?? ringan lak mulut aku jawab jom pi nasik lemak tanglin tu. Tanpa byk cakap, encik suami drive je. Tapi, kena singgah mamak dulu la, tapau roti canai kat bang long, sian lak dia nnt tgk kami makan je.

Selesai tapau, dlm hujan yg merenyai tu, kami teruskan perjalanan ke Bangsar. Giler kentang la, tak penah dibuat breakfast sejauh ni. Dah la anak2, aku cuma pakaikan baju pakai rumah je. Blasah...janji mak ngan bapak vogue...hahaha...

see..hujan lagi ni


Seb baik ujan, leh cover baju ngan sweater :)


Sampai,
Payahnya cari parking kat situ. Double park la jawabnya.

Order,
dan terus makan.

Abg long, setia ngan roti canainya



Angah ngan roti jala fav foodnya


Nasi Lemak + Ayam berempah (RM 10.45) mahalkan??


Nescafe O 

Overall, nasik lemak dia mmg sedap. Sambal tu tak pedas sgt. Aku suka camtu, Ayam berempah dia pun sedapp...Roti Jala terbaik!!! lembut...Kari ayam nya lak mabeles la. Aku mmg suka. Cuma bg aku harga nasik lemak tu cam mahal la.

Tp bila dah selesai bayar, baru aku pasan ada breakfast combo. Kalo makan nasik lemak biasa plus air teh atau kopi, baru RM 5.45. Ceh!!! camna aku leh tak pasan??? Rugi bayar mahal2. tsk...tsk...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...