Thursday, June 16, 2011

Mari membaca

Balik keje semalam. Tanya abg long, dah dapat ke kertas exam hari tu ke?? Dia cakap dah dapat, BM pemahaman dan penulisan dan matematik. Mama dia ni tanya dia, matematik dapat 100 tak?? dia cakap tak dapat. Tak pe la. Baru first time exam, mama tak kisah sangat.

So, belek2, jawapan dia kat kertas BM dan math tu. Math salah kat 2 soalan, dan soalan tu melibatkan penggunaan bahasa melayu. Ala, soalan senang je...lebih kurang macam...5 adalah kurang dari atau lebih dari 10?? Bila tanya amirul, dia mmg tak tahu jawab. Tapi bila convert soalan tu dalam english...laju je dia jawab "less than 10 mama" ermm...tak pe la anakku. Bukan tak reti...tapi tak faham bahasa rupanya...huhuhu...

Belek2 soalan BM pulak, pun mcm tu...salah dia kat penggunaan bahasa. Baru aku tau, serius rupanya pemahaman bahasa melayu dia. Selama ni mama dia tak sangka la sampai serius mcm tu sekali. So, balik semalam, mama dia dah kelam kabut ajak abah pi kedai buku. Nak cari buku latihan BM utk Amirul. Tak leh main2 dah. Apa kes anak melayu tak tau melayu ni.

masing-masing khusyuk tuuuu....


Tapi tgk la Amirul, dia bukan baca buku BM pun...hmmm


Macam biasa, bila masuk kedai buku, otomatik adik2 pun nak  buku. So, belikan untuk semua orang. Dan sebelum sampai rumah, masing2 dah excited baca buku dalam kereta. Aman sekejap keadaan dalam kereta. Tp cuba tgk Abg long tu, dalam nak beli buku BM jer..dia ambil juga 2 buku subjek kegemaran dia. Math dan sains...hmmm..tak pe la.



P/S: Pernah tanya Amirul, apa subjek kegemaran dia? dia jawab, "Math, sains dan BI. BM abg long tak suka mama"....huhuhuuuuu

3 comments:

Jangan Kalot said...

jom tolong cuba JK dalam menaikkan trafik sehingga satu juta. :) anda pn akan dapat trafik sehinggga satu juta.

Send me 1 Million Free Visitors!

Ahkak Geli said...

umur saya adalah 30 tawun...

nak review blog???

saya layak ke??hehehehheeh

Ahkak Geli said...

geng la kite!!

kalu ikut, aku malas nak wat entry bodo tu, tapi aku buat jugak...walau aku rasa, macam b odo pulak layan perangai orang bodo

bodo = aku
Orang bodo = Melah n Pezah

hahahahha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...