Sunday, August 7, 2011

Kerana Amirul

Cerita hari ni sebenarnya bukan berlaku hari ni, tapi berlaku semalam. Tapi cerita ni adalah kesinambungan daripada entry aku sebelum ni. Alaa...tak paham jugak?? kan ke aku bgtau yang aku risau la dengan pemakanan anak sulung aku dalam bulan posa ni. Makanan peberet ataupun makanan ruji dia sebelum ni iatitu Roti Canai, nampak gaya dah kurang membangkitkan seleranya. Aku tak kisah, kalau dia dah tak lalu roti canai, tapi tiba-tiba dia lalu makan nasik..wahh...aku la org pertama paling gembira dan syukur kot. Masalahnya, dah la roti canai tak mau makan. Nasik lagiii la..kim salam. Aduhh...jenuh la mak dia kena berfikiran kreatif dan luar biasa, mcm mana nak pujuk dia makan ni.

Tiba-tiba..mentol menyala, mak dia bgtau abah dia "jom buka posa kat luar nak?? kot2 Amirul mau makan??" abah dia setuju saja. Maka kami semua terus ke tempat yang ada semua dan dekattt ngan rumah kami. Mana lagi?? Mid valley la. Mula2 mak dia ajak makan kat food court mid valley saja, sebab kat situ ada roti canai jugak, tapi abah dia cakap, food court kat The Garden lagi best. Selesa dan orang tak ramai. Mak dia setuju.

Sampai sana awal lagi...maka jalan-jalan dulu la cuci mata. Anak-anak mak dia ni, semua kaki gajet macam mak dia jugak, so, lepak dan usha-usha Ipad2 kat kedai Machine. Usha ja..nak beli??? tak kot... tapi kalau ada sapa2 nak sponsor, mak dia tadah tangan je la..hehehe

Kemain lagi..sorang satu Ipad


Bila jam dah pukul 6.40, baru kitorang gerak ke food court. Lepak sat, pastu masing2 pi order nak makan apa. Tapi kami cakap kat gerai2 tu, yang kul 7.15 baru kami amik makanan yang diorder. Jom tengok apa yang kami makan.

Aku amik Set B kat gerai masakan Thai. Murah juga la bagi aku. Set ni ada nasi putih dan selambak kacang botol, ada 2 ketul ayam pandan, ada kerabu mangga, tom yam dan sepotong tembikai, harganya Rm9.90. Murah kan?? Aku share dengan Aina.


eleh...tak nak enterprem pulak mamat tu. Ni set yang abah budak-budak ni amik. Kat kedai masakan Arab lah. Nasi putih atau beriani, 2 keping daging kebab kambing, 2 biji kurma, kuah dia aku tak tau nama apa dan sehiris tembikai, harga dia RM16. Mahal tak?? Aku rasa, ok kot..sebab kambing kan memang mahal.


Pastu kami top up dengan roti canai cheese + sosej + mushroom = RM4.80. sedap...aku suka :)


Nampak budak tu?? kemain suka dia..
Nampak mangkuk kosong kat sebelah kiri tu?? Tu hasil sisa dari budak tak posa yang sungguh lalu makan, makan cepat sungguh pulak tu, tak dan mak dia nak rasa. Korang nak tau apa??


Ni la dia. Ice cream coklat ala2 ice cream kat kedai Ice Room tu. Nampak menarik dan pasti sedap kan?? Harga mahal jugak kot...... RM9. Mahal tak??


Inilah meja kami. 5 beranak je, tapi amik sampai 2 meja. Selesa duduk sikit. Tapi tak kisah kot, sebab food court tu memang tak ramai orang.


Berselera dia makan roti canai kat sini. Siap order milo ais lagi. Selalunya, dia cuma akan minum air masak je. Tapi cuma kat food court ni dia lalu minum milo ais. Aku pun tak tau sebab apa.


Licin dia makan. Milo ais pun habis. Bila aku tanya "Suka ke makan kat sini Bang Long?" Dia jawab dengan penuh kesungguhan, "Suka..abang long suka sangat roti canai kat sini...memang sedap..air milo ais dia pun sedappp sangat mama...err..kalau kita buka posa hari-hari kat sini pun ok mama."  Amboi, sampai macam tu sekali dia punya suka. Tapi maaf la anakku, weekend ok la kot. Weekdays kalo hari2 berbuka kat luaq, bosan la..dan pengsan la... -_-

Pagi semalam, dia sahur cuma minum susu saja. Tapi Alhamdulillah, masih berpuasa penuh. 2-3 kali jugak la aku offer dia suruh berbuka sebab takut dia lapaq, tapi dia cakap tak nak. Dia tak lapaq pun. Tadi sebelum dia tido, aku tanya juga "abg long nak makan apa sahur ni??" lama dia fikir....last-last dia boleh jawab "Abang Long nak makan biskut chipsmore je la mama". huhuhuhu...kenapa dengan anakku ni??

4 comments:

intan syafinaz said...

wlaupun dah bukak pose,tapi terliur lak tgk makanan tu,hee

Farihah said...

maksudnya tak puas makan lagi tuuuu :)

Erin - Ibu Qistina + Qaisara + Qamilia said...

heheh :D at last chipsmore jugak yg dia teringat ek...takpe..since dia nak makan ni...bila weekend bawak la dia pg makan tmpt yg dia suka...

Farihah said...

hmm tu la..setiap kali bersahur..mesti mcm berperang bunyinya..ssh betul dia nak makan..

mmg weekend je la boleh bawa dia makan situ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...