Friday, March 8, 2013

Selamat Hari Lahir Abang Long

7 Mac 2013, genap sudah usia anak sulung aku yang ke 9 tahun.

Macam biasa, sejak sekolah ni memang tak celebrate sgt. Lagipun abg long bukan la makan kek dan segala benda best dalam dunia ni. Sejak umur dia 4 tahun, makanan ruji dia cumalah roti canai.

Tengah hari semalam masa pergi sekolah, aku try pujuk dia.

"abg long, hari ni mama beli kek 1 slice pastu abg long makan sikit nak tak?"
*dia geleng sambil senyum*
"ala..try la makan..satu suduuu pun takpe, kalau tak abih mama abihkan"
*senyum lagi*
"hmm..abih tu, takkan bday abg long nak letak lilin kat atas roti canai??, tak pun takkan nak letak dalam kari??"
"eh!, mana boleh mama..nanti lembik la lilin tu", *yes!! ada pun respon. :)
"so, abang long try ye makan?"
"ok lah...abg long cuba", dia balas :)

Petang semalam, balik opis terus pegi Secret recipe. Beli satu slice kek choc mud kat dia, dan adik dia satu slice absolute coklat. Angah pulak tak nak kek!! wahh...hebat!!!

Bawa kek pegi mamak, sebab dia mesti nak makan roti canai jugak.

Tiup lilin tu.... :)



Kali pertama mama suap dia, pastu dia suap mama.


Pastu dia cuba suap. tapi nampak kepayahan dia nak menelan. Dia cuba jugak beberapa kali.

Kali ke enam suap, muka dia dah begini
-
-
-
-
-
-


Masa dia nak telan, muka dia dah merah dan nak termuntah.
Kesian aku tengok. aku cakap, takpe la abng long. Pergi la kumur. Terus dia berlari ke sinki dan muntah!!!!

Sian anak aku.
Tapi good try!!! :)

Aku tanya dia banyak ke dia muntah? dia cakap sikit je.
Aku tanya lagi. Bila lagi nak makan kek lepas ni?
Dia jawab, tahun depan :)

Takpe la anak. at least dah cuba.

Happy Birthday abang long.
Moga jadi anak dan abang yg soleh untuk mama, abah dan adik2.

Kami sayang abg long.

2 comments:

Erin - Ibu Qistina + Qaisara + Qamilia said...

cian abang long..
tp ni satu usaha yg baik kan abg long kan?

pelan2 ye cuba makan...
selamat hari jadi abang long amirul!
semoga terus cemerlang dlm pelajaran, menjadi anak yg soleh dan hormat ibu ayah...
take care!

Farihah said...

memang kesian. Tapi syukur sangat dia mau try, selalu memang tak la...

btw,, tq Erin :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...