Tuesday, September 17, 2013

Trip to Sabah - Day 3 - Pulau Manukan

7 Sep 2013 - Sabtu
Macam biasa, bangun seawal pagi. Solat subuh dan kejutkan anak2 tak payah mandi hari ni yer...almaklum nak mandi kat pulau satgi kan??  Turun lobi dan check out siap-siap sebab takut tak sempat balik nak check out nanti. Beg-beg, ktorg simpan dulu kat lobi hotel tu. Ada tempat simpan beg. FOC.

Dah siap semua, terus gerak ke kedai mamak area hotel isi perut dulu.Dalam pukul 8 macam tu, pihak Sunny Rainbow call aku, tanya kat mana. Wahh, bagus kan?? Nak jugak contact customer dia. Kot2 terlajak tidor yer?? Aku cakap on the way. Alaa..dari hotel aku ke jesselton point tu dekat amat la, tak sampai 5 minit dah sampai.

Dah parking kereta, terus gerak ke Jeti. Tapi sebelum tu ktorg ke kaunter Sunny Rainbow dulu untuk ambil tiket. Masa beli semalam dia tak issu tiket lagi, just resit je. Sebab katanya tiket akan dikeluarkan pada hari kita nak pergi. Pastu tambah lagi sorang RM15 tuk amik gogle set. Tu optional la yer. kalau korang tak nak amik pun takpe. Tapi anak-anak aku teringin sangat. Jadi ambil je la. Sudahnya tak pakai pown!!! -_-



Bot sepatutnya pukul 8.30 pagi camtu. Sementara nak tunggu bot sampai, aku sapu dulu sun block kat anak-anak dan bapak anak. Kat aku tak sapu pun. Aku tak risau sangat, sebab aku bukan nak berendam macam depa. Lagipun kulit aku ni susah sikit nak terbakaq dengan matahari ni. Jadi malas nak berlengaih-lengaih dengan lotion bagai ni kan. 



Bot dah sampai!! Jom naik Bot. Yeay!!



Baru je gerak dari jeti, dari jauh ternampak kepulan asap hitam. Bila dah dekat, baru perasaan ada bot terbakar. Uish!! ngeri jugak, terus terbayang, buatnya bot yang aku naik ni terbakar di tengah-tengah lautan macam mana??? oh tidakkkk!!! semoga Allah pelihara kami sekeluarga. Aminn..



Lebih kurang 15-20 minit dari jeti, sampailah kami ke Pulau Manukan. Best pergi trip pertama ni. Orang tak ramai lagi. Jadi boleh pilih port yang redup. Pantai pun bersih lagi.











Amirul, Aliff dan bapaknya jer yang berendam dan menangkap ikan. Aina tak nak. Takuttt katanya. Sudahnya dok je la kat pantai sambil buat sand castel. Pastu main kambus-kambus.



Kat pulau ni, panasnya cepat la yer. Pukul 11 macam tu dah rasa terik dah. Perut pulak berkeroncong. Ada je gerai kat situ dan takde la mahal sangat pun seperti digembar gemburkan. Standard price jer. TApi kami rushing nak kejar bot pukul 11.30. Kita makan kat darat nanti dah la yer. Terus bawa derang ke shower tuk bersihkan diri dan terus ke jeti tunggu bot



Badan dah penat dan berlengas. Padan muka tak mandi pagi kan? Perut pulak lapar. Sampai Jeti, cepat-cepat cari makan. Lepas santap nak gerak ke Karambunai terus. Check in disana pulak.

Sambung lagi yer

1 comment:

Unknown said...

Hai dear..bestlah blog awk..penuh warna warni kehidupan,penuh dengan resipi masakan..suke2..jemputla ke blog saya dan kita bertukar-tukar link pulak..:)

http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...