Wednesday, November 28, 2007

cerita ceriti ceritu

Amirul dan Aliff dirumah Ret
Wahh..kemalasan tahap GABAN telah melanda diriku ini..malasnya..semua benda aku nak buat jd malas termasukla mengupdate blog aku yg dah makin bersawang ni..nak keje..lagi la malas..kalau ikutkan hati nak jer aku amik cuti sampai tahun depan..buat mcm kompeni bapak sendiri..tp memandangkan baki cuti yg tahap nyawa2 ikan keli tu..abaikan je la..jgn mimpi la nak cuti panjang..kang ada org amik kesempatan lagi ke atas diriku yg bertuah ini..

Story mory ni nak start dulu dgn xtvt weekend ari tu..Ari SABTU, awal2 lagi dah bgn..kemas rumah..sapu sampah..mop lantai...pastu mandikan putra2..bekfas..siap2 terus gi rmh ret..perghh awal gilerr ktorg sampai..igtkan nak tgk majlis akad nikah, tapi tak sempat gak..ret ckp baru 10 minit lepas..hmm tak pe la..tak de rezeki..tp dpt gak tgk pengantin dan "kakak pengantin" yg berseri-seri..wakakaka..pas mkn2 ktorg pun terus gerak tuk plg.. Tapi tak blk umah lg sebenarnya..just jalan2 gi Jusco, Tesco dan kedai perabot kat area rmh..cari satu barang sebenarnya..last2..tercekup 2 barang..hmm tak pe la..rezeki..blk umah..just tggu org kedai tu hantar barang yg dipesan jer. Hari Ahad..akibat agak penat berjalan2 hari Sabtu..maka..aku bgn dan tido semula..dan bgn kali kedua dlm waktu yg agak lewat dr biasa..tp lum sampai tgh hari la..lepas mkn aku dan suami start kemas rmh..buat susun atur baru tuk barang yg baru sampai..wahhh..puas sgt hati bila tgk rmh makin kemas..tapi sekejap je kemasnya..bila hero2 kecik dah start main2 blk..terus jd sepah balik ngan mainan derang...hmm mcm tu la kalo ada ramai putra2 dlm umah..sabar je la layan kerenah derang..

Story kedua pasal Gaji..Alhamdulillah, berkat kesabaran dan tak pernah bersungut pasal gaji..Akhirnya Allah SWT telah mengurniakan rezeki yg tak terhingga pada kami sekeluarga..Sampai ke hari ini aku mcm masih bermimpi ngan gaji baru yg aku dpt ni..dpt je surat kenaikkan hr tu..tanpa disedari berguguranlah air mata kesyukuran dipipiku ini..betul2 bersyukur..betul2 tak percaya...sbb selama ni aku fikirkan belum tentu aku akan dpt gaji sebesar ni walaupun aku bekerja selama 7 tahun lagi dlm posisi aku skrg..Inilah dia berkat kesabaran dan tahu erti BERSYUKUR..terima kasih YA ALLAH..atas kurniaan yg tak terhingga ini...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...