Wednesday, May 14, 2008

Anniversary

My 5th Wedding Anniversary

Alhamdulillah..pejam celik..pejam celik..hr ni dah genap 5 tahun usia pernikahan aku bersama suamiku tercinta..dan telah dikurniakan 2 org putera sebagai penyeri rumahtangga kami..dan Insya Allah..hujung tahun ni..kami bakal menimang seorang lagi cahaya mata..doakan moga puteri pula yg menjelma ye kawan2..hehehe

6th Anniversary

Esok pula..15/5 genapla 6 tahun aku bertukar status dr seorang pelajar menjadi seorang pekerja. Kerja di tempat yg mmg aku tak pernah impikan dalam hidup aku..tanpa tiada aral melintang ditengah jalan..begitu mudah sekali aku dikurniakan pekerjaan di Instituisi ini. Alhamdulillah..aku sangat bersyukur.

Teringat kembali detik bagaimana aku menghantar resume secara tanpa sengaja dan suka2 di HEP uitm arau 6 tahun dulu..masa tu aku final year. Serius..mmg suka2..tak terlintas langsung aku nak keje dlm usia muda..bila dtg org dr kompeni ni utk buat inner interview..aku langsung tak menghadirkan diri..maklumla sibuk study tuk last paper yg paling ssh didunia.. so kompom la kan..mmg aku tak akan dpt keje tu.

Tapi…dgn tak disangka2..abis jer last paper..tgh packing brg2 nak blk kg..dpt call dr kompeni tu suh dtg interview kat KL..uishh apa ni?? Org tak mo keje la. Mcm2 alasan aku bg..dia suh gak dtg, termasuk la alasan aku tak pi innerview ms derang dtg uitm hr tu..tp dipaksa gak..iskk..tak suka betul..balik ngadu domba la kat abah..tiba2 abah pun suh dtg gak..isk..nak tak nak..dgn berat ht aku pun menapak la ke KL..uishh idak la menapak..tp naik bas xpress la..mai ngan abah..

Pestime memijakkan kaki di kompeni ni..terkejut dan teruja..mampukah aku memikul tugas di sini bila aku ditawarkan tempat kelak?? Alah..redah jer la..sesi interview berjalan ngan lancar. Sudah interview..trs angkat beg blk kampong..tak harap pun nak dpt..tak dpt lg bagus…hahaha..

Tak sampai sebulan lepas tu..aku dpt surat tawaran mengatakan aku berjaya mendapat post kat situ…dgn syarat cgpa aku..kena lebih 3.0..ms tu mmg final result aku tak kuar lagi..kata surat tu lagi..kalo aku dpt below 3.0..offer letter tu otomatic terbatal…hahaha..lawak tul..tp aku peduli apa… dpt je result..alhamdulillah..melebihi target..dpt gak tawaran sambung study kat uitm shah alam..coz yg aku mintak lak tu..business statistic..kena daftar 16 mei 2002..ctc kwn2 rapat lain..ramai gak dpt sambung kat shah alam..bestnyer.. pastu dpt lak offer letter dr kompeni tu lagik..suh repot kat opis 15 mei 2002..weii apa ni??Setelah perbincangan dibuat bersama ahli keluarga..ramai sebulat suara suh aku keje..abah ngan mak kata..skrg ssh nak dpt keje..kalo nak study..anytime je..dah keje nnt pun leh study…aduh..apa leh buat..siapalah aku utk membangkang??

Dgn berat hati aku pun melaporkan diri disini…tetapi aku bersyukur..selama 6 tahun aku disini..berlimpah ruah rezeki yg aku dapat.. Jodoh pun dpt disini..ehem2..Tu la..dgr ckp mak bapak..Insya Allah..bahagia dunia akhirat..Aminn..

2 comments:

Unknown said...

Hmm... Syukur Farihah, mudah sangat rezeki ampa... Berkat dengaq kata orang tua ye? Kami ni dah blajaq tinggi2 pun belum jugak2 dapat jawatan tetap. Susah sungguh. Apapun kita tetap perlu bersyukur dengan apa yang Tuhan beri pada kita kan.

Farihah said...

Betul tu kak long..setiap org ada rezeki masing2. Yang paling penting sentiasa bersyukur dgn apa yg kita ada..dan betul..dgr ckp org tua..paling berkat utk kita hidup dgn tenang kat dunia ni :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...