Monday, June 30, 2008

hampeh dot com

Apsal tajuk mcm tu?? meh nak stori..aku geram nieh..still dlm mood geram..citer dia mcm ni..Sabtu lepas..seawal pagi aku dan suami aku dah xcited bgn awal nak gi amik gambar anak ketiga aku la..mmg sejak msk bulan kedua..aku gi cek up kat hospital..byr sendiri..sbb x eligible lagi nak amik GL..nnt msk bln ke 6 br leh amik GL. So..nak elakkan org ramai kat spital..kena la kuar awal tuk dptkan no 1 kan.

Sampai spital dah kul 815am..still org tak ramai..so mmg kompom no 1 la..receptionist kat klinik tu ckp dr Ariza tak de..ganti ngan doc local dr. hamidah namanya..tak kisahla kan..aku punya expectation dah nama pun DOKTOR sure tau buat keje kan..janji aku leh nmpak anak aku dan dah tak sabar nak tau jantinanya..mmg berharap sgt kali ni baby girl la..tp kalo boy gak muncul..i ok je..janji sihat..aminn..

So..pi bekfas dulu..kul 9 naik blk kat klinik..tggu doc jap..pastu msk..nmpk cam ok je muka doc tu..dia tanya aku..1st pregnancy ke?? aku jwb tak..3rd..muka dia dah nmpak gugup sikit..mgkin takut aku byk soal kot..sbb dah berpengalam kan..ecewah...dah amik blood pressure n timbang berat..yes2 naik gak berat aku..last month turun 2 kilo..dis month naik blk 2 kilo..syukurr..pastu terus naik atas katil la..senyum2 dah..nak amik gambar baby nieh..

Teng jeng jeng..nak tau apa jadi?? doc tu tak reti pakai alat ultrasound tuh..siyes beb..aku dah naik geram ni..dlm hati istighfar lagik...dia letak alat scan tu..atas perut ku sakit tuh..main tekan je..pastu nak zoom baby..tak reti..dok godek2 alat tu lagi dah terover zoom..nak reduce balik..pun tak reti...nak guna parameter nak ukur baby..pun lembab..aku dah hangin satu badan ni..ikutkan hati..nak je aku sound..tapi aku sabar je..aku pun pelik..apsal tahap kesabaran aku begitu jitu sekali...last2..aku tak tau pun apa sex anak aku..padahal anak aku dah buka luas kaki dia nak tunjuk kat aku jantinanya..tp disebabkan doc tu PANDAIII.. so tak nmpk ..sbb tak reti zoom kan..tak pe la..kalo anak2ku dulu..genap 4 bulan mmg dah tau jantinanya..yg ni..mybe next month la aku tau..aku redha..tp dlm hati..aku dah bertekad..next visit..aku nak ngadu ngan Dr. ariza...jgn amik doc tu lagi sebagai ganti..

So...ila...kak nolie..nnt kalo gi cek up..kalo pembantu kat luar tu ckp DR. HAMIDAH... baik korang balik je tau..book je another day for appointment..kalo tak..nyesal mcm gua..huhuhu..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...