Tuesday, June 17, 2008

Petrosains

Sabtu baru2 ni..kami sekeluarga berjalan2 menimba ilmu pengetahuan di Petrosains Key El See See..Dah lama sebenarnya aku ngidam nak terjah tempat ni..last ktorg pegi cuma melawat bahagian speed saja disebabkan kekurangan waktu...So sabtu lepas setelah diplan baekk punya..berjaya gak aku memujuk suamiku ke sana lagi..Yess!! Aku yg terlebih beriya mengalahkan anak2 aku..hahaha..gila kuasa punya mak..

Sepatutnya ktorg kuar diawal pagi sbb mengikut kata suamiku..dia nak jadi org pertama sampai di situ sbb tak mahu berasak2 ngan org ramai...tapi disebabkan penangan bola pada pg Sabtu tu..menyebabkan suamiku terbabas tidonya sehingga dinihari. Dia bgn pun setelah dikejutkan abg long dgn ayat mautnya "abah..wake up..sun is coming out..there is no moon anymore" hahaha..terkejut dgr ayat perli anaknya terus bangun la..Lepas zohor br kuar rmh..disebabkan aku malas nak msk sabtu lepas..sesampai saja di KLCC..ktorg serbu Burger King dulu..org kurang ramai sabtu tu..maybe penangan harga minyak kot..tp sebaliknya pulak ngan ktorg pi sokong lagi minyak dengan lawatan ke petrosains tu..



Pas mkn sampai kenyang..berangkatlah semuanya menuju ke destinasi cinta..tiket dewasa sepatutnya sorang RM12..tapi disebabkan sempena Hari Bapa..so suamiku dpt msk free..anak2 pun free sbb bwh umur lagi..cuma aku je yg kena bayar..kira ok la..jimat dua blas ringgit kan..mula2 nak msk..angah mcm takut2 sbb gelap..tapi setelah puas dipujuk baru ok sikit..walaupun riak2 ketakutannya msh terpancar di wajahnya..Lama gak pusing2 kat dalam tu..sampaikan abg long tak nak blk sbb syok bermain..len kali la pi lagi yer bang long..sok2 bila abg long dah besar sikit k..so enjoyssss...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...