Monday, September 15, 2008

Aku

Hari Jumaat lepas..aku ada bgtau kat kawan2 aku..aku ckp..mesti esok aku demam..sbb aku dah rs sangat sengal2 hr jumaat tu..Tup2..hr Sabtu time aku bgn sahur..kompem aku demam..pas minum milo cecah biskut..tu je sahur aku setiap hari..sbb itu je yg aku lalu nak jamah pagi2..terus aku telan panadol..pas subuh..berselimutla aku balik..berpeluh gak..bila bgn..badan dah rs segar sikit..tp still dlm mood demam..asben aku suh bukak posa..tp biasa la..aku kan ketegaq..mana mau nak buka2 posa ni..tiba2 adik aku yg blajar kat uia kampus nilai tu msg aku..suh p amik dia..demam katanya..sian lak ngan dia..terus siap..dan gerak amik dia..kul 2.30 sampai sana..

Bila sampai..nmpak dia cam ok je..cuma bersweater je la..aku tanya dia..betul ke adik demam ni?? mcm ceria dan bertenaga je..dia ckp betul la..dah byk hr dah..pastu demam dia ni pelik..time ptg b4 berbuka punyala ketaq katanya..pas buka ok..pastu time nak sahur demam balik..aik..pelik gak aku...pas tu terus aku bw dia g klinik..dan ngan aku2 sekali amik ubat..doctor ckp aku punya flu..tahap teruk giler..dia suh aku minum air suam byk2..ishh dia igt aku tak posa ke apa..aku pun angguk2 je..pastu dia bg aku antibiotik dan mcm2 jenis ubat lg..

Blk dari klinik..aku g tesco..beli brg dapur skit..pastu niat nak masak berkobar2 tu..eh lupa nak bgtau korang..aku dah masak byk kali tau..hehehe..tp ms masuk tesco tu..sekali lagi aku rs cam sejuk teramat..kompom demam aku mai balik..cepat2 aku beli barang2..pas turun dr tesco..jam dah kul 5..asben aku..muka dah cam singa..suh aku bukak gak..dia pi beli 100 plus suh aku minum..sbb dia nmpak aku dah mcm nak pengsan..aku try gak merayu2..ckp lg 2 jam nak buka ni..sayang la..tp kerana aku kan isteri mithali..hehehe..aku buka gak la..walau dlm keadaan sedih..dlm keta sambil minum air..terpk gak dlm pala otak aku..akhirnya puasaku terbabas di hari ke13..huhuhuu..petang lak tu..tp tak pe la kan..dari aku mendera diri sendiri..

Dan Hari Ahad..sekali lagi aku tak puasa...disebabkan nak cepat baik..dan makan ubat ikut time..nama je tak puasa tp bukan aku makan pun..tekak aku tak mau terima apa2 pun..just minum je..dan makan ubat...

Alhamdulillah..hr ni aku dah beransur pulih..walaupun selsema aku msh ada..tp tak la seteruk minggu lepas..masih leh mampu menahan..dan Insya Allah aku puasa penuh hari ni..wish me luck k....GAMBATE!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...