Monday, November 24, 2008

Ada lagi?? bila nie??

Hmm..itulah soklan2 maut yg sering terpacul dr mulut org bila tgk aku msh disini...bukan kuasa aku nak suh anak aku ni kuar..skrg jwpn aku cuma dgn senyuman je la..kadang2 bila rajin..aku jwb gak..dgn jwpn "perjanjian anak saya ngan Allah belum selesai kak" diam je la org yg dgr jwpn aku tu...nak jwb panjang2 malas la aku..tak kuasa... Alhamdulillah..hr ni kandungan aku dah cecah 37 mggu 1 hr...kalo Amirul dulu dilahirkan ms 37mggu 3 hr, Aliff plk 37mggu 5 hr...anak yg nombor 3 ni..aku tak tau la bila plk..bukan kuasa aku kan..setiap kandungan berbeza2.

Cuma..masa aku pegi check up jumaat lepas..bila doc sahkan masih 3cm...terpacul gak dari mulut aku.."doc..induce la..saya nak bersalin hari ni la" memula aku igt doc tu akan ckp "OK". Rupanya..tazkirah jumaat yg menginsafkan aku yg diberinya. Dgn riak mukanya yg sedikit terkejut..terus dia ckp mcm ni :-

knp??
awak dah tak tahan ke??
Sepatutnya awak bersyukur..even dah buka 3cm pun awak tak rasa sakit apa2. Jadi kenapa awak nak paksa anak awak keluar?? awak tahu kan..sekarang br 36 mggu lebih..dlm istilah kesihatan..bayi yg dilahirkan bwh 37 mggu..masih dianggap bayi pramatang..awak nak ke..sbb awak paksa dia kuar awal..nnt bila dia kuar..dia tak sihat..selalu sakit..awak nak ke semua tu???

Gurlpp..terkedu aku..padan muka aku.. tu la..aku igtkan nak kuarkan awal..bukan sbb aku tak larat nak bawa perut aku ni..tapi sbb utama..aku tak larat nak jawab soklan2 makcik2 kat opis ni....sabar je la..tp lepas doc ckp mcm tu..br aku terasa amat insaf...tobat la..tak nak la paksa2..kalo dah diizinkan Allah..sampai msnya..lahirla anak aku yg ketiga ni..Harapan aku..agar anak aku sihat walafiat..biarla apa org nak kata..aku pekakkan telinga je.. *peace*

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...