Tuesday, November 11, 2008

Aku masih disini

Yer..betul..sila percaya..aku masih di opis...masih belum bersalin lagik..hahaha..lucu la kan..3 kali pregnant..3 mcm pe'el anak2 aku..ms bersalinkan Amirul..dia bg tanda..kuar darah kul 11.30 pg..gi spital kul 4 ptg..bersalin 11.27 mlm...sakit time dekat2 nak bersalin tu je la..Alhamdulillah..at least dia bg tanda.

Nak bersalinkan si Aliff lak..langsung tak bg clue...cuma perut aku ngeras start kul 6.15 pg..time tu otw nak g opis..ms tu..dia ngeras every setengah jam...sampai opis..sempat buat keje..sempat g meeting..sampai la time dia ngeras every 5 minute...masa tu asben aku dan kawan aku Kak een..dah beriya2 suh aku g spital...sudahnya..gerak je la ke spital..sampai spital..leh cari parking dulu..jalan kaki g emergency..still tak sakit..sampai emergency..nurse kat sana beriya2 lak suh naik wheel chair..derang hantar g labor room..buat VE..amik ko..dah 8cm dah...masa tu kul 12.30 tgh hari..apa lg..kelam kabut la nurse kat dlm tu..panggil doc..pecahkan air ketuban..tepat 2.12 ptg..selamatlah anakanda keduaku lahir ke dunia..Alhamdulillah..sakit pun sekejap je..

Tp yg ketiga ni..aku masih tak faham..dan tak tahu bila dia nak keluar..kalo amirul dan aliff dulu engaged masa minggu ke 36..keluarnya mggu ke 37..tapi anak ketiga ni..engaged dr minggu 32 lagi..bikin gempar hati ibu bapa dia betul..berdoa la aku siang mlm..jgn la kuar awal sgt..sian baby nnt..sampai hr ni..usia kandungan dah nak msk mggu ke 36..harap2..semuanya ok..doctor pun ckp..kalo dia dah keluar pun dah selamat semua..Alhamdulillah. Doc nasihatkan aku mc sampai bersalin..tp tak pe la..mc pun bukan nya tenteram kat umah...Hp asyik berdering je..skit2 pggilan dr opis...stress betul...so..baik aku keje kan..senang ht org2 kat opis..esok..aku cuti bersalin..jgn harap la aku nak angkat tipon kalo dari opis..hahahha..kejam tak??

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...