Monday, August 16, 2010

Saspen..saspen...tolong!!!

Korang saspen tak..kalo dari korang kecik, dari tadika ke sekolah rendah dan ke sekolah menengah sehingga masuk universiti dan seterusnya sampai ke alam pekerjaan..korang tak pernah ada kawan yang namanya sebijik dgn nama korang tup2 arg yang nama dia sebijik ngan nama korang tu nak add korang dlm FB??? Saspen tak??saspen tak??

Hahaha..yer..sila gelakkan saya. Saya saspen owh..buka FB dari malam sabtu tgk ada org nak add saya, tgk lagi..alamak..nama dia sebijik nama saya..puas saya recall semua memori saya sedari zaman anak kecik sehingga sekarang, dan setahu saya, saya tak de kawan dan tak pernah kenal atau berkenalan dgn org yang bernama "Farihah" . Sampai tak tido malam saya dibuatnya dok pikir benda yang satu ni. Ishh mengong tul palaotaksayamalamtu.

Tapi tu la...dari kecik sampai sekarang, saya bangga sangat dengan nama saya. Terima kasih kat mak abah saya yang letakkan nama ringkas dgn maksud yang elok tuk saya. Masa saya kecik2 dulu, mmg nama saya dikira unik la..tak ramai orang dgn nama tu..rasa macam saya sorang je pemilik nama tu...tapi sekarang dah banyak dah...sob..sob..sedih. *giler kedekut kan..walaupun saya tau nama tu bukan hak saya seorang*

Tapi hari ni syukur, masalah saya terungkai..erkk pelik ke kenapa saya anggap benda ni masalah?? Ye la, mula-mula saya rasa, dia ni salah add org kot, ignore je lah. Pastu terperasan ada 3 mutual friend dia, dan kesemuanya  kawan2 saya masa kat UiTM dulu. Pastu mula la syak bukan2..eh, dia ni saja amik nama aku sbb nak kelirukan kawan2 aku ke?? Pastu terdetik nak YM kawan saya ni hr Isnin ni (hari ni la). Tup2 hari ni saya tgk mutual friend dah bertambah jadi 5..mula la saya terasa makin saspen. Terus on YM tanya kawan saya.

Jawapan kawan saya masa mula2 saya tanya pun buat saya bertambah suspen.

k'are
kami nak tya
kat FB
nama Fa Riha tu sapa?
dia nak add kami, dan kami nmpk k'are kawan ngan dia
sape dia tu ek?

Dia jawap:
aik...sat k'are cek tgk
Huish..boleh dia jwb mcm tu..kompom la saya bertambah suspen kan. Takkan kawan saya tak perasan dan tak igt yang dia ada kawan lain yang nama kawan dia sebijik nama saya???
Pastu jawapan dia seterusnya buat saya lega:


ooo...tu kawan sek men k'are
nama dia farihah jugak

Hehehe...legaaa..biol kan saya?? tapi tak kisah..sbb saya mmg tak de kawan yang nama dia macam nama saya..lalalalalala...

3 comments:

wos said...

memula erra fazira jd artis dulu akak tekejut gak.. pehtu mula tepikir dlm ati..

"abis la aku.. erra fazira tu cantik, aku nih gagak di rimba.. musti jd perbandingan"

dan perkara itu mmng terjadi. di perbandingkan dr segala segi. sib baik erra tu hanya artis.. kalo ustazah pasti akak tercabar :)

Erin - Ibu Qistina + Qaisara + Qamilia said...

saya lum penah alami situasi nama saya sama dgn org lain lagi.. kalau ada pun secoet je different dia :D tapi nama anak sama sebijik sejibon tu mmg ada alami la heheheh :D
sentap gak memula tu heheheh :D opsssssss...

Farihah said...

Kak Wos:
Apa kes ni nak banding ngan Artis??? mmg kompom akak menang tanpa bertanding. hehhe


Erin:
Hehehe..nampaknya nama anak Erin sedap sangat, tu yang org berkenan dan amik sebijik2 tu :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...