Monday, October 19, 2009

Esoknya...

Hari Sabtu..bgn pagi2..kemas rmh..maklumla lepas renovate sikit2..rmh aku mmg tak sempat nak kemas..semua barang2 kat hall dilonggokkan dalam bilik tidur kedua..sampaikan adik aku dtg..terpaksa tido kat hall..berkat pertolongan adik aku yg tak seberapa tu..kemas la jugak rmh bilik tu..leh dia tido situ mlmnya setelah berhari2 tido di hall. Mlmnya..kami ke open house kwn suami aku.

Hari Ahad..hantar adik aku naik bas kat jln Duta..Bas kul 11.30 tp sampai sana 10.30pg..malas nak tggu dia naik bas..kami pun gerak..pastu singgah kedai jap sbb plan asal.. kak een nak dtg rmh..so..kena la msk sikit kan...tp last minit..suami aku ckp..alang2 kak een dtg..masak la lebih sikit..leh ajak kwn2 lain dtg..aku pun angguk je la..Sampai rmh..masak la serba sikit juadah yg tak seberapa sambil msg beberapa kenalan aku dan suami suh dtg hr tu...

Dengan bantuan suami aku yg cukup rajin pada hari tersebut..siaplah juadah..dan bermulala majlis makan2 yg tak seberapa pada pukul 4 ptg..tp yg datang..semua kawan2 suami aku jer.. kawan2 aku..sorang pun tak datang..termasuk la kak een..heheheh..xpe la aku paham..kawan2 aku kebanyakannya berstatus isteri..so mesti masing2 ikut suami ke mana2 kan..suami tak gerak..mesti la isteri pun tak gerak..tak kisah la..no heart feeling..aku faham. Lagipun at least...msg aku berjawab..takla dibiarkan terdampar sepi tanpa jawapan...

inilah juadah yg tak seberapa tu..

Pada kawan2 yg nak dtg..tapi aku tak jemput..maaf byk2..sbb aku ni mmg tak mengamalkan konsep open house ni..tp kalo korang nak dtg..jemputlah..rmh aku sentiasa terbuka tuk korang..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...