Friday, February 5, 2010

Anak dara mama



Kalo abang long model lelaki..adik Aina..model ppuan lak..boleh??? Tak tahu la anak dara aku ni nak letak kategori apa..mata dia kadang2 aku tgk bulat..kadang2 sepet...tp kalo senyum..mmg kompom la sepet.. anak aku ni mmg dah mcm anak jepun lak aku tgk...Aliff sorang je la mata betul2 bulat..senyum ke tak ke..maintain bulat.. tp Aina ngan Amirul..sepet.. Nak buat camne kan..dah mmg ada keturunan siam..mcm tu la nasib mata derang..err..tp..org siam mata sepetkah???


Dah lama gak aku tak citer perkembangan Aina kan..Aina dah 1 tahun 2 bulan...dah pandai berlari dah... cakap pun byk dah.. tp yg betul2 aku paham tu sikit la.. mcm "nak", "amau(xmau)", "ikit (sikit)","Aina (yg ni mmg jelas dia sebut..nama dia la katakan) dan paling kelakar dia sebut "ten" sambil tepuk lengan dia ala2 Ben 10 nak bertukar jd alien tu... huhuhu..anak dara aku ni nama je ppuan..tp gaya dia kalah abg2..panjat sana sini..lompat2..mcm awan Dania tu la kot dia punya lasak...huhuhu. Tapi tak leh salahkan dia gak.. sbb mama dia pun lasak gak..pas kawen ni je la baru berubah jd ppuan sikit kot...heheheh

Tapi..dalam semua perkembangan2 tu..dia ada gak yg lambat...Gigi dia..br je ada 2 btg kat bwh..kat atas lak br nmpk nak tumbuh 2 btg...lambat kan?? tapi..semua benda dia nak makan..even benda tu keras..relax je aku tengok dia kunyah..konon cam ada gigi la..hakikatnya??? non ada..

Aina..sampai ke hari ni..masih lagi menyusu badan kalo aku ada..tapi kalo kat nursery dia mmg terpaksa minum formula la..dah tak larat aku nak pam dah..lagipun dah setahun lebih kan..tak salah la kalo campur kan.. tp kalo hr cuti.. mmg full time melekat ngan mama dia la.. tak pandang la botol... even kalo aku amik dia kat nursery..dan time tu dia tgh nyusu..terus dicampaknya botol tu bila dah nmpk aku..

Tgk la gambar ni..daring kan??? tgk la mata dia yg sepet bila dia betul2 senyum...hehehe..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...