Tuesday, May 18, 2010

Kami diterjah...

Kami selamat sampai ke rumah dari bukit tinggi petang tu jugak. Selesai Asar, aku cuba merebahkan diri di atas katil yang tak berapa empuk tu. Anak2 lak kat hall tengah bermain2 dan menonton tivi. Tak sampai 15 min cuba nak lelapkan mata, telefon aku berdering, dgn malas aku keluar dan jawab telefon. Panggilan dari kak Hani, kakak iparku tak sempat kujawab. Baru tersedar ada mesej drnya. Tengah terkial2 nak reply mesej, kak iparku call lagi.

Soalan pertama dia, aku kat mana?? dgn senang hati la aku jwb kat rmh. Tapi tak sangka lak, tiba2 dia cakap dia dah ada berhampiran dgn rmh kami dan cadangnya nak menyinggah dan bermalam dirumah. Apa lagi, letak je telefon, aku dan suami bertungkus lumus la kemas rmh. Rumah kami pada hari tu sangatlah bersepah umpama tongkang pecah. Elok selesai kemas apa yang patut, depa sekeluarga pun sampai. Phewww..seb baik sempat kemas gak walaupun dgn ala kadar.

Malamnya, dengan bermurah hati Kak hani membelanja kami makan di satay station sempena anniversary kami katanya. Huhuhu..sungguh tak sangka. Dah la datang jauh2 pastu nak belanja kami lak. Apa2 pun musuh jangan dicari, rezeki jangan ditolak kan?? Alhamdulillah. Terima kasih banyak2 kak hani dan Abg mie, moga rezeki hampa terus berlimpah ruah. Aminn.

Esok pagi2 sebelum derang gerak balik, sempat la anak2 aku dan sepupu2 derang bermain dan bermandi manda sebentar di kolam renang kat rumah aku. Tengok la aksi2 derang kat rmh sebelum  ke kolam.


Bayangkanlah kalo anak aku seramai 6 orang dan kecik2 mcm ni..mau aku tinggal tulang kan? :)


Aksi Aliff dan Hayy *ramai cakap derang seiras* Hayy 2 tahun, Aliff 4 tahun, tapi saiz badan lebih kurang je kan??

 

Gambar Atas, Solihin dan Amirul. Beza umur derang setahun je.
Gambar bawah lak, Aliff, Solihin, Aina, Safiah dan Hayy


Terima kasih sekali lagi kat kak hani dan abg mie sbb sudi terjah. Len kali buat lagi ek.hehhehehe :p

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...