Sunday, May 8, 2011

Selamat hari ibu..

Salam kowang!!! Wahh agak lama saya menyepi dr penulisan di blog sendiri. Ok bg yang tak tau. Alhamdulillah, saya dah kuar dari spital hari khamis lepas. Tapi, doktor bg mc dan bekalkan ubat2 yg maha banyak. Nak sihat kan?? Kena la telan. Khamis ni pegi xray dan follow up lagi ngan doktor. Setakat ni Alhamdulillah, dah tak demam. Cuma nak menarik nafas dalam2 tu masih payah. Rasa sakit menyucuk2 di dada kanan ni.

Eh, selamat hari ibu semua yer. Tak kisah la anak2 korang panggil mak ke, mommy ke, mama ke, umi ke, ibu ke.. Atau apa2. Yg penting hari ni hari kita kan?

Err... Tp kan? Nmpk ada perbezaan x? Saya rasa sama je. Hari ibu ke tak ibu ke... Sama je, tak de spesel2 apa pun. Pasrah!!!

Cuma yg best, kat radio hari ni, asyik putar lagu2 pasal ibu je kan? Lagu exist, aisyah, spice girl dan byk lagi la. Saya dengar pun dalam keta nak gi antar adik saya ke uia td.

Mula2 ok la. Pastu, encik suami dah bengang. Asal tukar station radio je, mesti kuar lagu2 pasal mama ni. Dia mula bersuara
"eh... Apesal semua station lagu2 cam ni??"
Saya jawab, " relax la... Ari ni kan hari ibu, tau la hari bapa tak de lagu" hahahaha
Dia balas, "tu la psl, kalo mak semua lagu pasal pengorbanan mak la, kasih syg mak la.. Semua yg baik2 je. Tp lagu tuk bapak satu je, ayahkuuu kawen lagiii"
Hahahaha... Saya tambah, "ada lagi satu la... Lagu bapakku pulang dari kota... Bapakku belikan kereta"

Hahahah... Sian para bapa, jangan jeles yer. Dah tentu2 syurga itu di bawah tapak kaki ibu.

6 comments:

H.F. Ahmad Said said...
This comment has been removed by the author.
H.F. Ahmad Said said...
This comment has been removed by the author.
H.F. Ahmad Said said...

slamat hari mama ya ka'ah..moga diberi kesihatan bg mnmpuhi hari2 yg mendatang..cewahh..hehe

Farihah said...

Aminn... Hehehe

sindiketsulit said...

ehh cakap dgn put.. ada satu lagi lagu untuk kaum bapak

lagu Papa Jahat dendangan dari The Fabulous Cat.

hehehehe!

Farihah said...

Hahaha... Yg jahat2 semua bapak!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...