Thursday, June 30, 2011

Kad kemajuan


Pelik ke???
Tapi betul kan?? Masa zaman kita sekolah-sekolah dulu. Kita akan panggil report card sebagai Kad Kemajuan kan??? Tapi bila guna perkataan tu sekarang rasa macam pelik pulak kan?? Dasar lupa daratan!!

Tapi semalam, kat sekolah anak sulung aku report card day lah. Mak bapak pi amik...tengok...diskas ngan cikgu pasal progress anak masing-masing sepanjang sepenggal derang kat sekolah. Almaklum la anak sulung kan?? Pastu sekolah pulak depan opis. Gagah la sepasang suami isteri menapak ke sekolah demi nak melihat kemajuan anak sulung mereka. Tapi takde la pulun pi awal2 pagi sebab demi mendengar kata dari ibu yg lebih berpengalaman bahawasanya jika pergi terlalu pagi, alamat kena menunggu dengan lamanya.


Jadi lebih kurang kul 10 tu, aku pegi la. Masuk je kelas Amirul, tengok pelajar dah tak ramai..tinggal dalam 6 orang je. Pastu tunggu jap dlm 5 minit, terus aku pulak amik tempat ngadap cikgu tu. Cikgu tu tunjuk buku rekod pastu suruh sain..eh...pelik pulak..sbb sebelum aku td, lama gak cikgu tu berbual ngan parent kawan amirul tu. Pastu aku tanya la, mcm mana Amirul kat sekolah?? Dia cakap, ok..tak banyak cakap..diammm je...tapi kalau tanya dia jawab. CUMAAAA...ada cuma tu...kata cikgu, Amirul kuat nangis, tak boleh kawan usik lebih..tiba nampak menitis je air mata....hahahaha...aku gelak je la. Memang dia mcm tu. Manja ngalahkan Aina.

Pasal pelajaran dia?? ok la..paling tinggi 99 paling rendah 82.Tak boleh la nak kata bangga sangat. Baru darjah 1 kan. Penggal pertama lak tu. Lain la SPM...tak gitu??? Macam aku bagitau dulu la, paling lemah subjek BM. Dah la guru kelas dia guru BM. Tengok la apa ulasan guru kelas.

nampak tu?? Cikgu suruh bagi lebih perhatian kat bahasa melayu. Mesti pelik cikgu tu, sebab bahasa arab dan bahasa inggeris boleh pulak dapat 90 lebih. Apa laaaa Amirul. Takpe2..pasni hari2 buat latihan bahasa melayu ok!!

4 comments:

ziana said...

Hai anak saya pulak Bahasa Inggeris memuaskan, yg lain ok..ni yg pelik.. apapun all the best utk anak msg-msg..salam kenal..nanti blh tukar pendapat tntg anak-anak

Farihah said...

salam ziana,
takpe..baru first time exam kan...nnt sama2 suh derang usaha lebih :)

nilzalutazan said...

Macam kenal je tulisan cikgu tu.... Good luck untuk amirul. Semoga jadi anak yang soleh.

nilzalutazan said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...