Tuesday, August 9, 2011

9 Ramadhan

Best kan bulan posa??
Selain senang dapat pahala berganda, senang jugak nak buat tajuk untuk entry kat blog kan?? Tak payah susah-susah nak fikir letak tajuk apa..tulis je tarikh berapa haribulan Ramadhan kan?? hehehe

Aku sebenarnya sekarang dah jarang pergi sekolah Amirul. Dalam hati memang risau jugak, dia lapaq ke..haus ke..maklumla, darjah satu..sekolah full day..panas-panas pulak tu. Dalam beg memang aku tak sediakan air masak pun, tapi selalu bagi syiling kat dia sambil pesan, kalau haus ke tak larat ke..nak apa ke..call mama k. No tipon mama memang dia hafal, tapi no tipon abah dia tak penah hafal.

Tadi tergerak nak pergi jenguk dia. Maklum sahur pagi tadi dia cuma makan megi..tu pun tak abih. Risau jugak kot2 dia tak larat kan??

Masuk je pagar sekolah. tercari-cari jugak dia...nampak kawan-kawan dia aktif berlari-lari kat dewan. tapi tak nampak pun muka dia, jenguk jugak kat kantin, kot2 dia lepak situ. Pun tak dak. So, aku teruskan langkah kaki ke kelas dia..Dari pintu aku dah nampak dia. Baiknya...duduk kat tempat sorang2.

Tekun sungguh aku tengok dia. Sampai dia tak sedar aku datang. Terus aku duduk kat depan dia. Tanya dia buat apa. Dengan bangga dia cakap "buat ni nak bagi mama, abg long beli kat kedai buku tadi, tapi tak siap lagi". Aku angguk2, sambil tengok dia sambung buat keje dengan tekun sekali.

Pastu datang kawan dia ni, dia pun excited tunjuk apa yang dia beli kat kawan dia. 

Siap ajar lagi camne nak buat.

Tara...dah siap mama :)

Masa aku nak balik, kawan dia berdua ni minta aku amikkan gambar derang. hehehe...layankan saja..leh dia buat kenang-kenangan. 

3 comments:

NM02 said...

kidal mcm untie... yey...

AdanyaKauUntukku said...

simpan gambar nieH.....
nanti dah lama2....
mesti dia seronok tgk gambar dia masa kecik

cam iLa.huhuhu..
mengimbau kenangan lalu

Farihah said...

NM02,
A'a...dia sorang je kidal..adik2 dia elok je tangan kanan. Tapi tak pe..suka tgk org tulis tgn kri..nmpk bijak kan :)

Ila,
Itu la kan. Kena cuci dan masuk album ni :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...