Tuesday, December 20, 2011

Entry 10haribulan yang lalu

10 Dec lepas kan...aku dah genap 30 taun..uhuk..uhuk..dah tua dah rupanya aku...baper tahun lagi je nak hirup oksigen kat bumi ni kan?? Aku dan anak ketiga aku, Aina, kongsi zodiak yang sama, kami berdua merupakan anak ketiga, dan kami berdua adalah perempuan, 28 nov lepas dia genap 3 tahun, aku pulak genap 30 tahun 10/12 yang lalu. Secara tak langsung perangai dan karaktor kami serupa. Best..sungguh best...seperti melihat zaman kanak2 aku hidup kembali...macam mana penat lelah aku melayan dia, macam tu jugak penat lelah mak abah aku layan aku..

Eh, sebenarnya apa yang aku nak cerita ni?? Entah..aku tak tahu. Tapi macam sedih je masuk blog sendiri tak berupdate. Sungguh aku malas. Jadi aku cuba mencoretkan sesuatu kat sini.

Masa zaman sekolah aku dulu, masa form 4, aku pernah bersekolah di Sekolah Menengah Teknik Jalan Stadium dalam kursus Kejuruteraan Awam selama seminggu. Gila sekejap..seminggu je tu..pastu aku blah. Sebab apa aku blah?? Sebab..err...sebab..aku tak suka dok asrama, terkongkong...memang la dok rmh pun tak la bebas mana..tapi tak dak la sampai nak study pun kena ikut jadual..rimass aihhh...balik sekolah, tak dan rehat..tukar baju pi prep..pastu terkejar lagi pi makan..semua terkejar2..rimasss..rimasss... lagi satu sebab adalah kerana aku tak minat lukisan. Kursus tu kan kena banyak melukis plan..adehh..bukan jiwa aku tu...tapi padan muka aku..sapa suruh minta kursus tu masa isi borang. Ni la natijahnya kalau terlalu mengikut kawan. Kawan mintak...kita pun nak minta...padahal dah tau bukan jiwa..gedik juga nak minta kan. So, genap je seminggu, aku blah..sempat la kenai 5-6 orang kawan dlm kelas dan beberapa kawan kat asrama. Nasib baik sekolah lama masih sudi menerima kepulangan aku. Kalau tak..padan muka aku lagi sekali.

Tapi dalam pada aku sekolah seminggu saja kat situ, rupanya..aku ni masih diingati oleh kebanyakan budak kelas aku. Mesti la depa ingat aku kan?? Maklum la mungkin aku adalah pencetus rekod pelajar paling singkat belajar disekolah tu. Aku ni, bukan tak ingat langsung kat depa, yang rajin dok sembang ngan aku..aku ingat la..yang tak pernah tegur aku..aku ingat jugak sorang dua...tapi bila masing2 dah dewasa ni, muka masing2 pun dah berubah kan..jadi nak recall balik tu memang payah la.

Tiba-tiba, budak2 kelas aku tu nak buat reunion. Depa ajak la aku join. Tapi gila malu aih...aku ni tak layak pun nak join sebenarnya kalau difikirkan konsep reunion tu. Sebab macam aku kata tadi, aku ni dah la sekolah kat situ seminggu ja..aku pun tolak dengan cara lembut dan memberi alasan, tak nak la..segan la..bukan hampa kenai aku pun, kalau kenai pun cuma hampa 2 orang ja kot (merujuk kepada kawan yang rajin sembang ngan aku) Tapi, lepas tu ada jugak yang beberapa orang yang ngaku depa ingat aku dan ajak aku join sekali. Maka dengan muka yang sedikit tebal, aku pun join.

Tanggal 10 Dec 2011, tarikh keramat di mana pada tarikh itu juga gerhana bulan telah berlaku menandakan usia aku juga sudah pun gerhana. Bertemulah kami seramai 8 keluarga,..di sebuah daerah di Sepang. Tiba2, jadi seperti sebuah percutian mewah pulak. Plan asal nak dok morib je. Tapi last-last minit, ramai je kensel, dari 20 keluarga tinggal la 8 keluarga ja yang setuju tuk stay in. Maka, tempat telah ditukar dari Impiana Hotel Morib ke Golden Palm Tree Sepang. Harga tak banyak tambah pun sebab ada seseorang dalam group kami ni, bermurah hati sponsor RMXXXX untuk kami semua, so..top up sorang sikit je lagi, dapat la merasa duduk kat tempat orang kaya tu. Kalau nak harapkan aku ni..memang tak merasa la sampai bila-bila kot...

Cantik tak??

nantikan episod seterusnya.... :)
err...tu pun kalau ada.... 

3 comments:

AdanyaKauUntukku said...

cam best je...huwaaaaaaaaa
nak g gold coast juge

Erin - Ibu Qistina + Qaisara + Qamilia said...

mukadimah dah berjela ni...suspens betul nak tgk gegambar lain....
cepat sket update please hehehehe :D

Farihah said...

Ila:
Cer try pi sekali... :)

Erin:
A'ah kan?? sambungannya entah bila pulak...hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...