Wednesday, October 31, 2012

Istanbul Aku Datang

Yuhuuu.....
Lama saya bertapa dari arena pembloggeran kan?? pembloggeran bunyinya...lantak...
Maaf ye korang. Tapi bermula hari ni, saya cuba untuk update secara konsisten setiap hari mungkin, errr..atau sekurang-kurangnya sekali untuk seminggu. Saya cuba ok.

Orait..meh nak citer meh.
Semalam secara tiba-tiba, saya mendapat panggilan telefon dari seorang sahabat ajak menemani beliau, beliau dan juga beliau ke majlis pratonton filem terbaru seorang aktres comey yang saya suka sejak dia berlakon sebagai budak sekolah yang bernama AINA dalam drama "rumah ayah" Lama dah drama tu, seingat saya masa tu saya masih sekolah menengah la. Eh, termelalut. Actress tu adalah si cantik manis Lisa Surihani. Serius ah, dia ni memang cantik. Memang dia dilahirkan untuk menjadi artis gamaknya. Macam mana korang nampak kat tivi, macam tu juga la dia kat luar. Cantik. Tak tipu ahhh...

Cerita terbaru lakonan beliau adalah Istanbul Aku Datang.
Best ke??
Ermm..kalau tengok dari penerbit filem tu "redfilms", dah terasa dah yang jalan cerita tu pasti best. Pastu tengok lagi pelakon-pelakon lain, ada Beto, Tomok, Aizat..arghhh kompom best. Dan bila tengok. Memang best la.


pas tersebut

Nah korang baca dulu sinopsis cerita ni yang saya copy paste dari sini


Dian (Lisa Surihani), a sweet and naïve blogger, travels to Istanbul in hopes of convincing her medical student boyfriend Azad (Tomok) to propose to her. She rents out an apartment, not knowing that it is already leased to quirky and shy artist Harris (Beto Kusyairy). Despite the unwanted roomate, Dian tries to make the most out of her sticky situation and conceal it from Azad. But when Azad eventually finds out and leaves her, Dian has to decide whether she should run and fight for Azad or stay and discover if Harris is the one who is meant for her.
Classification: U 
Genre: Comedy / Romance
General Release Date: 08 Nov 2012
Running Time: 1 Hour 39 Minutes
Distributor: Primeworks Studios
Cast: Lisa SurihaniBeto KusyairyTomokAizat Amdan
Director: Bernard Chauly


Dah baca??
Mesti korang dah agak kan apa ending cerita ni.
Ala, cerita melayu. sangat klise.
Tapi..tapi..tapi...rugi la korang kalau tak tengok.
Jalan cerita dia sangat segar. Terasa saya kembali muda remaja. hahaha...
Cerita dia ada sedih, ada bingung..dan banyak kelakar. Paling penting, cerita dia sangat laju..takde la melalut-lalut ke laut bagai. Aci tak saya nak bagi 5 bintang dari 5 bintang?? hehehe.

Sepatutnya kalau ikut aturcara, saya kena ada kat sana pukul 7 malam. Tapi, lepas maghrib baru la ktorg gerak ke subang parade sana. Sampai je kat sana, tak nampak sape pun dah. Rupanya cerita tu dah suku jalan dah. Masa gegas-gegas nak masuk hall 3 tu, kat luar hall nampak Tomok tengah dodoikan baby dia. Baiknya Tomok, sangat mithali gitu. Tomok yang suh ktorg masuk cepat sebab cerita dah suku, nanti rugi katanya. Dia cakap, pas tengok nanti leh amik gambar ngan dia.

Pas abih filem tu, semua penonton tepuk2 tangan. Tengok muka masing-masing memang enjoy. Terus gerak keluar dewan. Tunggu jap. Niat asal nak tengok je sape lagi pelakon yang datang. Tapi bila terpandang je kelibat Lisa Surihani. Saya terus dokong Aina, dan terus amik gambar ngan Lisa. Dia sangat pemurah dengan senyuman walaupun muka dia nampak letih. Iklan jap "saya memang letak nama anak saya Aina, sebab saya minat lisa surihani dan berharap semoga anak saya secantik Lisa nanti". hehee

Aina dah ngantuk tu


Tapi sebelum nampak Lisa, saya dan kawan-kawan bergambar dulu ngan hero cerita ni. Beto Kusyairi. Walaupun saya tak minat sangat dengan dia. Tapi saya suka lakonan dia. Dia memang pelakon berbakat. Beto ni pun pemurah ngan senyuman. Memang semua artis camtu kot kan.



Aizat pun datang, tapi tak sempat nak amik gambar. Dia dah ilang.
Tomok pun rasa tak sampai hati nak kacau dia. Sebab anak dia dah ngantuk. So, tak amik juga. Takpe kot. Selalu je terserempak ngan dia kat area sini.

Pas abih snap-snap dan feeling sket sket. Ktorg gerak balik. Sok keja. Kompom ngantuk. Tapi sempat tu, singgah ngeteh dulu. Pestime melepak ngan girlfriends ditengah malam. Thanx to encik suami sebab izinkan dan tolong jagakan dua orang putra-putra saya. Nanti izinkan lagi tau *wink*  

Dan disebabkan ktorg tak sempat tengok dari mula. Maka, lepas 8 November memang kena beli tiket dan tengok sekali lagi la. Enjoyyy!!!

8 comments:

wos said...

Beto.



*tak mampu nak taip dah*

Ibu said...

'kak...aku dari opis lg kak!'



...akan ku igt dialog tu smp bebila...


Beto.

Ibu said...

Farihah, akak kan ada gambo ngn Aizat. Nak pinjam tepek?

wos said...

akak pulak ada gambar berdua dgn beto yg dah di touch up dgn penuh kasih sayang.

nak pinjam jadikan header blog hang tak?


Farihah said...

Kak Diel,
Err..saya pun ada gambaq akak tu. Nak masukkan jugak mulanya. Tapi takut melanggar etika pulak. Since akak dah izinkan ni. nanti saya masukkan. Thanx ye kak :)



Kak Wos,
Haaa..gambaq kakwos ngan beto tu saya memang nak masukkan sangat2..bukan takat jadikan header je..tp sebagai background picture jugak. Amacam?? ada bran??? kakakaka

AdanyaKauUntukku said...

wahhh bestnyaaaa

Ibu said...

Farihah...gambo ros n beto jd header? Backgroundpic?

Ohhhh tuhhhhaaaaannnnn!

Farihah said...

Ila,
A'ah..beto best dpt jumpa kakros "eh"

Kak diel,
Tak abih tu kak...patutnya, "Tuhan Tolongggggg..." sambung...hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...