Monday, March 24, 2008

Lagi Aktiviti di Kg.

Petang hari kedua di Kg..iaitu hr selasa..suamiku dpt panggilan dr opis.. dan demi bangsa, agama dan negara..suamiku bergegas pulang ke KL pada pg Rabu..iaitu hari pernikahan adikku. Tinggallah aku di kampung bersama 2 org hero kebanggaanku... Pada hari itu juga aku ditugaskan menemani adikku..iaitu pengantin utk diandam di pekan pendang sbb..mak andam yg sepatutnya dtg rmh..tak leh dtg..ada hal katanya.. Apa leh buat kan... dan hari tu jugaklah.. keputusan SPM diumumkan di Malaysia.. adik aku yg last "Husnul Fikri" terpaksa ke sekolah utk ambil result..



Aliff yg tgh bosan di kedai pengantin

Tepat jam 9.30pg aku ke pendang. Bawa sama dua2 heroku sebagai peneman..punya la lama nak disiapkan.. acara akad nikah kul 12.30 tgh hari berjalan lancar.. tp kena akad dua kali la...sbb pengantin lelaki mcm takut2 jer..hehehe. Apa2 pun tahniah aku ucapkan sbb berjaya jadi sebahagian dari keluarga kami.


Acara membatalkan air sembahyang

Pas akad nikah..balik umah.. adik aku disiapkan dirmh untuk upacara kenduri lak.. tema hari tu purple. Masa adik aku tgh bersiap..aku lak sibuk call adik fikri ku tanya result.. Alhamdulillah..berkat dan ketekunan dia belajar..dia berjaya dapat 7A dari 12 subjek yg dia amik.. Tahniah aku ucapkan..walaupun aku tahu dia tak begitu puas hati dgn pencapaian dia. Ramai mak2 sedara aku suh dia amik medic..tapi aku tak kisah..pesan aku kat dia..amik ikut kemampuan dan minat sendiri..jgn ikut ckp org lain...dan aku tahu..dia tak akan amik medic. Oh ya..kalo korang perasan yg baju merah tu la adik Fikri aku..dan gambar disebelah lak gambar pengantin ngan nabihah serta umi dan papanya.. So korang tahu la kan..naper bihah besar..baka beb.. jgn marah yer kak mah..hehehe...

p/s: -Kak long...mak kak long dtg kenduri hari tu..igtkan kak long ada sama... :)

-Tahniah gak kat adik ipar aku utk 4A's for SPM..ur great!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...