Wednesday, March 19, 2008

Sebelum Hari Kenduri

Isnin 10 mar 2008, bertolak lah aku pulang ke kg halaman dgn rs girang dihati..seminggu cuti beb..mesti puas la kat kg. Sampai kedah dah dekat kul 4..tp aku tgk mcm tak jd kenduri je.. derang semua relax je.. tak de apa2 persiapan pun kecuali bilik pengantin..itu je nmpk dah siap..yg lain2..yelek..hantaran pun langsung tarak..dlm ht aku berkata..ni mesti kena kerja keras lepas ni...tapi tak pe..yg penting enjoy!!

Abg long dan adik tak kurang hebat..msg2 suka suasana di kg. Tambahan bila dpt berjumpa dgn sepupu2 derang. Riuh rendah suasana rmh kat kg...mcm nak pecah dgn suara2 derang...berlari ke sana kemari dgn puas..maklumla rmh besar kalau nak dibandingkan ngan rmh aku kat KL..mmg tak penat la kalo nak berlari...compare ngan rmh kampung..kalu silap jln..mmg tak akan bertembung...boleh sesat dibuatnya...hehehe..

Jom tgk gambar abg long ngan adik ngan sepupu derang..anak kakak aku. Nama sepupu derang ni NUR FATHIN NABIHAH..br 6 thn..tp punya la besar..mengalahkan budak darjah 3. Teringat nabihah tanya aku:

nabihah : mak lang..apa nama penuh amirul??
aku : PUTRA AMIRUL FARHAN
nabihah : ooo...nama aliff??
aku : PUTRA ALIFF FARHAN
nabihah : kenapa semua ada putra?? nabihah tak dak putra pun..
aku : hehehe..nabihah suruh la umi nabihah tukar nama nabihah jd PUTRI NUR FATHIN NABIHAH
nabihah : boleh tukaq ka mak lang??
aku : hehehe..boleh aih... esok habaq kat umi ngan papa..suh tukaq nama ok??
nabihah : ok. (sambil mulut terkumat kamit hafal nama brnya)

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...