Thursday, June 5, 2008

Citer aper??

Isk..aku buntu arr..dah lama sangat pala aku terbeban ngan keje2 yg bertimbun..byk gilerr..keje aku dah ngalahkan keje seorang manager..bila mana manager sibuk fwd2 email..aku jgk yg sibuk kaki tangan otak semua la..seluruh anggota badan aku kena bekerja utk siapkan pelbagai keje..dgn advisory notes..dgn minyak lg..arghhh..otak aku dah buntu..korang paham tak apa yg aku repekkan?? kerepek pun sedap kan..hahahah..aku dah bioll..aku taip je semua benda yg aku terlintas di otak aku k.

ok..ok stop...actually dah lama aku tak update kan..mcm biasa la..selagi hidup..keje..keje..keje..at the end..org lain dpt nama..tu la dunia..tak pe la..asalkan Allah maha mengetahui..Aku terlampau bz sgt..hr ni br la dpt bernapas sikit..tu pun aku kira kejap je kot..jap gi mesti keje dtg blk..kadang2 jeles tgk org leh update blog derang sehari sampai berjuta entry...heheheh {sapa tu ekkk} aku nak taip sekerat entry pun tak sempat...

Wah..riuhnya opiser2 kat sini bergelak ketawa..derang ckp pasal apa?? mcm tak kisah je ngan harga minyak yg melambung. Cakap psl minyak..asal terjah je blog kengkawan..mesti ada entry psl minyak..glemer betul minyak kan. Aku dr ptg smlm dah tau harga minyak naik 80 sen. Sebelum blk keje lagi dah tau...naik je keta..aku tgk kat tangki ada separuh tank lagi..cukup la sampai weekend..makanya bila melintas je kat stesen minyak..aku wat2 sombong..wat2 tak nmpak je stesen minyak tu..padahal ms tu tak byk lagi keta..aku pk..hmm ramai yg tak tau lg ni..sampai je umah..hujan lebat..tgh nak tengok citer ezora...kat tv tetiba ada berita terkini..aku yg tgh nak msk kuah kaler white {panggilan anakku terhadap msk lemak putih kegemarannya} dan sambal kegemaran suamiku tak senang duduk lak..terjengah jap kat depan tivi..abih msk..layan citer ezora..time tu jgk derang update lg psl minyak..aku pun terus buat budget la...uish..tak leh jadik ni..dah lari belanjawan bulanan malahan tahunan aku...tanpa berlengah aku terus meluru masuk ke bilik..melihat suamiku yg sedang beradu laksana sang putera {mmg putra pun} terus aku kejutkan.. "bang..lepas maghrib..cepat isi minyak sampai melimpah ruah k" kataku dengan tamaknya sambil dijawab sang suami "ala..minyak byk lagi" blsnya pantas aku memintas " tak pe..isi je bg penuh..kang lari budget..cepat bang..sebelum stesen minyak kehabisan minyak" kataku. Dgn langkah longlai, sang suami seraya bgn dr peraduannya..terus ke kamar mandi dan mengambil wuduk tatkala azan sedang bergema di ruang udara..selesai solatnya..bergeraklah dia mengambil kunci kereta demi menunaikan permintaan si isteri yg sedang mengandungkan anak ketiga mereka.

Sambil menunggu sang suami plg, si isteri menyambung semula tugas didapur memasak nasi sambil melayan buletin utama..tatkala periuk nasi membidas kembali butangnya..menandakan nasi sudah msk..tibalah suami ke rumah..seraya disambut isteri dgn manis mukanya kerana sangkanya minyak sudah penuh di tangki kereta. Namun..sangkaannya jauh tersasar pabila sang suami dgn rs bangganya memberitahu.."td..ramai betul press kat sana..abg terus tanya derang dari mana..derang jwb dr utusan" isk..lain yg si isteri ingin tahu..lain pulak yg dikhabarkan "abistu minyak isi tak??" tanya si isteri kembali "tak..jln jem dr traffic light sampai petronas..pastu derang suh balik sbb minyak dah abih" jwbnya.."minyak dah abis??" ulang si isteri sambil memandang jam di dinding. Jam baru menunjukkan angka 8.15 "arhh tipu la derang ni..nak untung lebih la tu..jap gi kul 12 tgh mlm mesti tiba2 minyak ada blk" kata si isteri lagi..sambil mengangkat hidangan dr dapur.

Sudahnya..cerita minyak habis setakat itu jua..pabila mulut sudah terdiam akibat kesedapan masakan si isteri yg semakin jarang masak. Itulah penangannya. Sekian cerita minyak.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...