Monday, August 18, 2008

Jalan2 di malam Sabtu

Hari Jumaat malam sabtu br2 ni..aku telah memakaikan pakaian sedondon tuk anak2 bujang aku..nmpak cam kembar lak..best gak tgk..kembar tak seiras..hehehe...misi utama malam tersebut ialah ke TESCO..nak cari barang dapor..plus kopok doritos peberet kak piah...bukan2..bukan aku beli sbb kak piah kirim atau aku baek hati nak bagi kat dia..cuma aku tingin nak rs keenakan kopok tersebut seperti digambarkan kak piah..nak tggu dia bg aku..ntah bila tahun la aku nak dpt rs..hehehe..*ampun yer kak piah* saya tau..bukan maksud akak nak melengah2kan pemberian ikhlas kan..hehehe. Tapi harapanku hampa belaka..kopok idaman tu langsung tak kelihatan dia pasaraya tersebut..sedikit kefrust-an berlaku disitu..tapi aku yakin..setiap kejadian..ada hikmahnya.. Pas abih brg2 yg dibeli..kami ke destinasi berikutnya...
Destinasi *kini menuju ke destinasi yeay yeay* selepas tesco ialah tempat mengisi perut..mula2 hajat dihati nak makan kat tesco je..tapi masa kami nak order tu..derang dah sebok2 nak kemas stall msg2..erk..br pasan..jam dah kul 10 malam..so..kami pun terpaksa mencari alternative lain..maka jalan2lah kami mencari makan..Tersinggah la di restoren santai..area umah aku gak..dah lama tak singgah..kedai ni asyik penuh jer..bosan la..tp dah tak de pilihan ok la kan..org mcm biasa mmg ramai la..tp disebabkan kelaparan tahap gaban..aku suami istri bertekad tuk makan nasi..lauk yg diorder adalah seperti..daging masak merah, daging paprik serta TELOR DADAR...servis pada permulaan ..wahh tahap membanggakan..tp pelik..setelah nasi kami telah separuh dihabiskan..telur dadar masih tak muncul2..dah 2 kali tanya waiter..mula2 dia ckp on the way..pastu tanya lagi dia terus pi check lagi..kali ketiga nak tanya aku dah fedup..nasi tinggal lagi semulut je aku nak abiskan..muka asben aku masa tu dah mcm reksaksa dah..hehe..tp belum sempat nak ditanya..datanglah seorang waitress dgn tergagap2 explain cam ni "erk..sorry kak..bang..telor tadi tu JAMMED la..derang dah tersilap antar kat meja lain pastu ada org lain order..bla bla bla.." tgh dia gelabah explain..dtg sorang lagi waitress antar telor tu..asben aku apa lagi..amik je telur tu terus......................................................... erk..bukan..bukan...dia tak baling pun telur tu ke arah waitress2 tu..tp dgn tanpa memandang muka derang asbenku yg ganas terus berkta "nah amik balik.." huh..sungguh terkezut aku disaat itu..sebab seingat aku..aku yg nak mkan telur tu..naper asben ku lagi emo dr aku?? penangan ngandung kot ek... tp yg lawak tu..alasan derang..cam jauh sgt perjalanan telur tu nak sampai ke meja aku..yelah..mula2 on the way..pastu jammed..agaknya telur tu diimport dari KEDAH kot ..wat ever..tp ms n ak bayar asben aku ckp..tak henti2 derang minta maaf..


Sambil aku makan..anak2 aku sebok nak tgk ikan la..lampu la.. camni la kalo budak2 key el..mcm teruja betul dpt tgk ikan yg real depan mata..aku yg mmg org kampung jati..dok plk kat kilang beras jati *tak de kena ngena ngan entry ek* mmg tak heran la pasal ikan2 ni. Sian budak2 skrg..hilang nikmat kekampungan..


Pas makan.. aku paksa anak2 aku peluk tiang lampu sbb nak amik gambar derang berdua.. teramatlah payahnya kalo nak diambil gambar derang ni.. bercinta betul..dan hasilnya..dapatla.. walaupun tak seberapa..

2 comments:

Anonymous said...

garangnye putra, grrrrr! =)

Farihah said...

hahaha..garang..jgn tak tau..hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...