Tuesday, August 24, 2010

Mimpi

Mimpi mainan tidur kan??

Tapi malam tadi saya mimpi mcm pelik sikit la..Korang kalau tau tafsirkan..tolong bgtau yer. Saya rasa mcm pelik sangat mimpi kali ni.

Saya bermimpi yang saya tengah makan di khalayak ramai dalam bulan buasa bersama kawan dan kawan saya. Tanpa segan silu lak tu. Pastu saya makan nasi dgn banyaknya dan sampai kenyang.

Pastu saya terus terjaga dan berfikir pasal mimpi saya. Kenapa saya mimpi mcm tu yer?? Saya rasa, org tua2 pernah cakap yang kalo kita mimpi makan kenyang, maksudnya ada saudara terdekat kita meninggal kan?? betul ke?? Atau ada maksud lain?? Boleh percaya ke dgn mimpi2 ni?? Dan buat saya pelik..kenapa saya makan di siang hari dalam bulan posa?? bersama kawan2 saya tu??

Oh..tolong beri penjelasan. Hati saya tak tenang ni!!!

3 comments:

Laizan said...

jgn la sampai x tenang....chill out....x der apa2 kot....

itayanin said...

aku dh ngk makna mimpi ko dlm buku tafsir mmpi aku..
kalo mimpi makan sebyk2nya - panjang usia..
kalo mmpi kenyang - menunjukkan kehidupan dan kembalinya wang yg habis..
tp ko mmpi kekenyangan mkn didalam bln posa...kalo ko mmpi sblm waktu subuh..org kata tu mimpi petunjuk..tp kalo pas subuh..tu mainan syaitan..
aku rasa maknanya ginila..ko mmpi mkn dlm bln posa..ko tau kan kalo wat di alam realiti...tu bdosa kan?so, maybe gak tu ada tsirat maksud yg x baik...wallahualam..semoga dijauhkan..

Farihah said...

Kak Izan,
Insya Allah.

Ita,
Risau aku dgr tafsiran mimpi hang, tapi aku doa moga tak dak apa2 yang buruk berlaku.Aminn

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...