Friday, August 13, 2010

Sekolah Baru Aina

Alhamdulillah setelah lama saya booking sekolah ni tuk Aina. Akhirnya permintaan saya tertunai. Ssh sebenarnya nak masukkan anak kat sekolah ni. Walaupun sekolah biasa saja. Tapi permintaan tinggi mcm nak masukkan anak ke sekolah asrama penuh. Saya booking ni pun dari tahun lepas, mujur ada satu lagi kekosongan. Kalo saya tolak, mmg rezeki untuk org lain la.



Mesti korang tertanya2 kan..sekolah apa yang saya maksudkan?? Lagipun Aina baru nak genap 2 tahun November ni, takkan dah nak disekolahkan?? Sebenarnya bukan sekolah betul2 pun, cuma taska je. Satu tempat dgn abang2 dia. Senang la bagi saya. Hantar kat satu tempat je, dan paling penting, dekat dgn opis saya..apa2 hal..senang saya jengok anak2 saya ni.

Anak2 saya ni, cuma tadika KEMAS je. Ada yang tertanya2...kenapa saya hantar anak kat tadika kemas je?? Pandai ke budak2 tu?? Tapi pelik, org tu tanya kat orang lain, meh la tanya saya sendiri. Saya boleh explainkan. Alhamdulillah, selama anak2 saya kat sekolah tu, derang tahu jugak membaca, menulis, mengira, bergaul dalam bahasa inggeris malah lebih pandai dari saya. Tahu tentang pendidikan Islam, membaca surah2 lazim, amik air sembahyang dan menunaikan sembahyang.

Lagipun mereka masih peringkat pra sekolah..apalah sangat nak ditekankan emosi derang kan. Sampai hantar tusyen segala. Bagi saya itu semua hak individu. Saya tak sampai tahap tu kot. Biarlah derang enjoy dan puas main dulu. Saya dan adik beradik saya pun tadika KEMAS jugak dulu. Alhamdulillah, semua berjaya. So, akak..jaga la anak akak yer, tak payah risaukan anak2 saya. Derang ok. Anyway, terima kasih sbb concernkan nasib anak2 saya.

Ok, berbalik pada cerita Aina. Dalam borang ni nak 3 keping gambar Aina bersaiz pasport. Kalo nak bawa dia amik gambar kat kedai, saya yakin, dia pasti tak nak. So, terpaksa saya belek satu persatu gambar solo dia. Dah dapat yang senyum tp blur pulak.



Last2 terpaksa amik gambar monyok ni..cuma ini je yang jelas.

 monyok je kan??


Lepas ni senang sikit hati saya, semua anak2 dah kat satu tempat. Alhamdulillah.

2 comments:

Unknown said...

comel jerk gmbr pasport dia..
hihihi

Farihah said...

makasih dik..gambar yg dicrop je pun..bukan original pasport..hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...