Monday, March 12, 2012

Angah lagi

Angah ni memang suka makan. Semalam aku cuma mampu masak sweet & sour telur. Korang penah try?? Aku tak penah, semalam 1st time aku buat, kalau dengan ikan bawal ke..sesuai la kan.

Tapi disebabkan ikan takde dlm peti ais aku, yang ada cuma ikan bilis, ikan masin dan telur. Maka setelah ditimbang tara kesesuaian antara 3 bahan utama tersebut, aku rasa telur la yang paling sesuai. Oh ya, kenapa aku masak sweet & sour?? Sebab utama, menu tu di'request' oleh angah.

Ingat macam pelik. Takut jugak kalau rasanya pelik. Sebab angah ni memang suka makan. Dan paling takut, kalau makanan tu tak sedap, tanpa segan silu dia akan cakap tak sedap dan berhenti makan. Takut ooo masa nak hidang kat dia tengah hari semalam. Aku rasa mcm aku tengah masuk rancangan masterchef je masa nak tunggu reaksi chef angah rasa menu aku.

Rupanya, chef angah suka!!! Tengah hari semalam 2 kali nasi ditambah. Tak sampai 2 jam kemudian, dia minta lagi. Tapi aku cakap tak boleh. Tunggu malam pulak. Kita pi exercise kat taman dulu.

Balik taman, dia terus mandi. Sudah aku solat maghrib, dia dah gelisah. Dia masuk bilik dan cakap "mama, sekarang dah malam dah" sambil tersengih. Comel betul anak aku ni. :)

Dan saksikan aksi-aksi candid dia. Banyak aku letak nasi tu. tak sangka pulak cepat habis.

hahaha..last-last dia sedar, mama tengah kandid gambar dia..terus sipu-sipu malu
jilat depan belakang tangan tu...hahaha...

Licin pinggan tu, kalau diikutkan dia nak tambah lagi, tapi awal-awal aku cakap "nasi banyak ni je angah,dah abis tau, telur pun tinggal sebijik je lagi." Sebab tu la, licin pinggan tu dikerjakannya. Sempat la aku usik "pinggan ni tak payah basuh dah la, sebab dah licin" hehehe. Tersengih je dia :)


4 comments:

ItaYaniN said...

aku pggil telo masak sos..hehe..acu (adik bongsu aku) pun suka kalo aku wat lauk tu..

Farihah said...

senang kan..bagus2 tak nyusahkan bakal isteri derang nanti

Erin - Ibu Qistina + Qaisara + Qamilia said...

suka tgk angah berselera makan...
mana telurnya? tak nampak pun...dah licin seawal minit pertama eh...
hihihi :D

Farihah said...

hahaha...dia memang suka makan.
Mama dia sebenarnya malas nak snap pic. Tapi bila sekejapan je dah licin br teringat nak amik gambar..so maaf la tak dapat tengok gambar telur ayam tu. heheehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...