Friday, December 11, 2009

Sakit Mata

Sekarang ni musim sakit mata kan??? Anak2 aku pun tak terkecuali..

Hari Selasa masa amik anak2 kat nursery..aku dah pasan sorang budak tu..baby lagi..sakit mata..aku pun tanya la kat penjaga baby tu.. "sakit mata ke??" dia jawab yer..jangkit ngan kakak dia..kakak dia pun dok kat nursery tu since cuti sekolah kan...mak dia nak hanar mana lagi..tp kata penjaga baby tu..ms kakak dia kena sakit mata tu..derang tak bg kakaknya bercampur ngan budak2 kat situ..tp nama pun budak2 kan?? mana leh tak bercampur..

Balik dr nursery aku dah ssh hati sikit..belek2 mata aina dan aliff..mata kanan Aina nmpak mcm dah ada tanda2 nak jd...tp husband aku ckp tak de la..saikologi je tu..aku pun angguk je la..Esoknya..bgn pagi2 mcm biasa nak g keje..tgk2 mata Aina dah merah dan bertaik sikit..cepat2 aku titikkan susu kat mata dia..org tua2 ckp..itu ubat paling mujarab..tp kawan2 jgn sebarang letak susu tau..susu yg jadi ubat cuma susu ibu je..bukan susu lembu okey!! Kalo korang letak susu lembu..silap2..semut lak datang..hehehe.

Hantar Aina kat nursery..aku bekalkan sama susu tuk pengasuh titikkan kat mata Aina..Alhamdulillah dalam masa kurang 48 jam.. mata Aina dah sembuh sepenuhnya...

TAPI....blk semalam..ms nak amik derang..mata Aliff lak mula membengkak..derang cakap dah titikkan susu kat mata dia..so mlm td sebelum tido..aku nak titikkan la sekali lagi kat mata dia..puas la mengharungi cabaran..asyik meraung je tak nak..kalo kat nursery senang lak dia nak letak. Lepas puas meraung dan meronta berjaya gak la aku letak.

Bgn pagi2 td..Aliff ckp mata dia tak leh buka sebelah..ye la..taik mata dah melekat..mana leh buka..terus aku bg ceramah pagi2.. "kalo angah bagi mama letak ubat semalam kan senang..tgk mata Adik dah baik dah sbb mama sll letak ubat" saja aku sebut ubat..kalo sebut susu..tobat la dia tak bg letak kan?? pastu dia pun ngalah.. "yer la..mama letak la ubat kat mata angah" so pagi ni..senang sikit keje aku..

Gambar kat bwh ni aku amik semalam..ms ni br tunjuk ciri2 nak bengkak..tp pagi ni..dah besar betul dah bengkaknya..sian anakku..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...