Thursday, February 18, 2010

Nasi Kukus Kopitiam


Korang tahu gambar apa kat atas tu?? yg pasti bukan gambar family aku.. Sebenarnya kat area rmh aku ni mcm2 kedai makan ada..dari sehari ke sehari bertambah byk tul...Aku sebenarnya tak igt la kisah ni berlaku bila..tp last week kot..pas blk opis..en suami aku ckp nak makan..so round2 la sekitar kawasan rmh aku tu.. ternampak kedai "Nasi Kukus Kopitiam".

Sebenarnya kedai ni tak la baru sangat..dah 2-3 bulan dah kot..tapi aku yg cam tak minat nak jejak kat situ..igtkan makanan dia tak best...tp salah wooo...tak sia2 aku try ari tu..oh ya lupa nak ckp...gambar kat atas tu..gambar family owner kedai ni..owner dia adalah budak kecik yg dok atas riba mak dia tu..tp tu gambar dulu..sekarang dah besar dan dah kawin dah...



Tempat makan dia pun ok..selesa la bg aku...hiasan dalaman pun ok..walau merah..tp cam sejuk gak mata memandang..cam ne tu ek?? kiranya pandai la owner dia decorate kedai ni.


Ni la menu pilihan aku hr tu..aku tak igt nama penuh dia..tp yg pasti..nasi kukus dan ayam..kuahnya pajeri nanas..sedap ooo..tak cukup 1 pinggan..aku up lg 1 pggn..tp bukan aku sorang yg mkn yer...bertiga dgn Aina dan Aliff yg sememangnya kuat mkn. Ayam dia pun besar..dan yg pasti...harga dia..tak la mahal sgt.

Ni lak pilihan suami aku..Nasi goreng seafood kot..sedap gak..menepati la selera suami aku dan juga isterinya..yakni aku la...hihiihii

Tgk..kemain suka lagi Aina..Aliff lak tgh tggu hidangan kedua tu...dan juga dessertnya.

Tapi yang pasti..abg long tak mkn disini...sebab mknan yg dia mkn tak dijual di sini..aduhai abg long..sampai bila la..kamu tak mo mkn nasi ni???

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...