Wednesday, February 17, 2010

Senja Permai

Korang layan citer senja permai?? Aku rasa ini antara drama favourite yang aku mesti tonton sekarang ni. Cerita ni mcm kehidupan realiti kita sehari2an..dgn pelakon2 yg agak mantap..buat kan rasa..sekejap je setengah jam tu berlalu..aku rasa astro prima patut buat drama ni jd 1 jam la..br rasa cam puas sikit.

credit to budiey.com

Cerita senja permai ni bersahaja..skrip pun..tak de la ikut sgt..cuma ada sorang dua pelakon baru.. yg kadang2 agak mengikut skrip.. tp boleh dimaafkan la kan..nama pun baru.. tp masa mula2 aku terlayan citer ni sbb nak aku minat kat Nurul Elfira Loy comei tul budak ni..kecik molek je.. aku mmg suka tgk dia sejak dia berlakon cerita tentang bulan the series pastu iklan motor kriss kot..pastu dia berlakon pun ala cute2 jer..dalam cerita ni dia berlakon sebagai Jasmin budak baru blk msia dr obersea..memula balik..cam cakap pun ada slang2 minah saleh lagi..cam over2 gitu la..tp tetap cute..

credit to google image

Ok..overall cerita ni..pada hemat aku..ok la..cerita agak ringan..tapi amat berkait rapat ngan hidup kita sehari-harian..ada banyak keluarga dlm perumahan senja permai ni..semua dari segi luaran nampak hepi2 je..tak de sebarang masalah..tp dalaman??? ada ko tahu?? mcm tu la hidup kita kan..semua igt kita tak de masalah...sbb nmpk hepi sepanjang masa..abih tu takkan setiap masalah kita nak bg tahu satu dunia kan?? nama pun manusia..tipu la kalo takde masalah...

Dalam cerita ni gak ada yg si A..teringin nak jadi mcm si B..nak ada family mcm si B...yg bg dia family si B sgt sporting dan caring..tu semua terjadi sbb dia tak berada di tempat B tu sendiri..dalam ms yg sama gak..si B..idamkan ada hepi family mcm si A..mcm tu gak kita kan?? tak penah bersyukur dgn apa yg kita dah ada dalam dunia ni...Cuba kita renungkan dan cuba bersyukur dgn apa yg kita dah peroleh sehingga hari ini... pasti kita akan nampak dan rasa keindahan itu dalam hidup kita. Jangan kita igt dan nmpk org tu cam bahagia..teringin nak jd dia..tp ada korang tahu masalah dia?? tak bukan...

Renung2kanlah..dan selamat menonton

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...