Tuesday, March 16, 2010

Aina yang kuat makan

Ok..kita tgglkan topik glemer dan gila glemer tu...tapi kan....aku mmg betul2 tak perlukan sebarang publisiti murahan utk popular..sbb aku rasa aku dah cukup glemer dah masa zaman sekolah2 dulu..cukup la..baik sekolah rendah mahupun sek menengah..dari tukang kebun..sampai guru besar semua kenal aku... hahaha..riaknya..tp bukan sbb buat benda jahat ok!! Masa sek rendah glemer pun sbb masa tu asyik turun naik pentas amik hadiah.. pastu suka wakil sekolah pertandingan mcm2 la.. tp masa sek menengah..pelajaran adalah sedikit merudum..tu la..malas lagi belajar..dak tak turun naik stage amik hadih dah.. tp masih mengekalkan mewakili sekolah.. tambah2 tuk pengakap..wahhh bestnyaa..So..bila dah tua2 ni..dah keja ni..elok la aku low profile..lagipun aku kan memegang status isteri dan seorang ibu..so tingkah laku kena la jaga..nnt org cakap tak sedar diri lak..hahaha

Eh..eh..dah la..over lak..tajuk lain..tercerita benda lain lak...ok meh nak citer psl anak dara aku ni..dia mmg kuat makan..semua benda dia makan..elok baik je dia demam hr tu..selera makan dia mcm biasa blk..mmg tak jd mslah tuk bg dia makan..apa2 pun boleh..tp yang tak tahan..setiap kali aku nak masak..dia akan datang nolong kat dapur..pantang letak lesung batu kat bwh..dia la org pertama akan tolong nak tumbuk..asal aku berdiri nak masak or goreng ikan kat dapur..dia akan datang peluk kaki aku..dan suh aku dokong..mak aiii..mencabarnya..dan setiap kali tu gak aku akan ngomel kat dia.. "kecik2 cam ni..kemain lagi nak tolong..sok besar kalo mama minta tolong tak nak buat..kena ek??" dan dia akan jawab "a'a" ...so sweet... :)



Gambar ni aku amik masa beberapa hr dia baik ciken pox hr tu..roti ni pedas ni..roti sambal ikan bilis..tp slamber je dia makan..aku dah ckp pedas pun dia tak peduli..yang penting dia leh makan..makin hari..makin mcm2 keletah dia..rambut pun dah panjang..tp amat ssh nak sepitkan atau nak ikatkan rambut dia..kecuali kalo nak kuar p jalan2...cepat je dia carikan getah ikat rambut...hehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...