Monday, January 3, 2011

Hari Pertama ke Sekolah

Hari ni 3 Jan 2011. Hari pertama bg anak sulung aku mendaftar secara rasminya sebagai pelajar darjah 1. Awal2 lagi aku dah pesan dia
"Bang long...jangan nagis tau"
selamber dia jawab "buat apa nak nangis??"

Ok..bagus kalo dia tak nangis. Nampak dia mmg super excited. Kejutkan dia pagi td pun mmg senang. Rupanya, masa hantar mmg betul dia tak nangis..tapi si Angah pulak menangis sbb terpaksa berpisah dgn abg dia..maklumlah dah setahun satu kelas ngan abg dia..tiba2 kena berpisah...syahdu la..Angah dah la sentimental..

muka heppi je..pagi2

angah dah start moody dah, sbb baju sekolah dah tak sama kaler


Mulanya aku igt aku tak perlu cuti, sbb igtkan semuanya dah selesai masa hari orientasi 20 Nov 2010 lalu. Rupanya salah...yuran yang aku bayar dulu tu cuma yuran pendaftaran. Hari ni macam2 yuran lagi kena bayar...Yuran sekolah pagi je dah RM 74.50, yuran KAFA pulak RM 308.40...perghhh...pakai banyak duit jugak rupanya daftar anak sekolah ni. Ni baru sorang...lagi 2 tahun, angah pulak..pastu next two years...Aina pulak sekolah....ish2...byknya belanja utk anak2 kan..takpe la..dah itu tanggungjawab kita kan..bayar je la.



Penat betul aku hari ni, sehari suntuk kat sekolah tu nak uruskan semuanya. Mula2, dgr taklimat, pastu derang masuk kelas. Ktorg mak bapak kena Q kat luar tuk bayar yuran. Dapat mak bapak yg jenis byk soal..mmg lenguh gak la berbaris tu. Selesai tu, time rehat derang, mcm biasa...aku belikan roti canai tuk amirul makan...kena la temankan dia..sbb kat sekolah dia mana ada jual roti canai..sian anakku ni.




Pastu kul 1.05 ptg. Amik dia, dan bawa dia g makan..eh..dia tak makan..aku yg makan...pastu kul 2 pegi sekolah balik..dgr taklimat sekolah KAFA plk. Tggu derang masuk kelas..pastu kena Q lagi bayar Yuran KAFA plk...yg ni lagi lama...aku rasa mcm nak pengsan dah masa Q tuk bayar yuran tu..sabar je la...nnt mesyuarat PIBG sok..mcm2 aku nak usulkan...tggu je la..penat wehh....

Last2...kul 4 baru selesai semua..terus balik rmh la...flat betul satu hari ni...sok, mula tugas baru lak...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...