Thursday, April 25, 2013

"The Doctor is in"

Korang pernah layan cerita Doc Mc Stuffin???


Best sangat cerita ni. Anak-anak aku terutama Aina memang tak akan terlepas cerita ni. Siri ini ditayangkan di channel disney Junior. Mengisahkan Mc Stuffin ni adalah doktor kepada mainan dia. Dan mainan dia boleh hidup dan bercakap dengan dia sahaja. Kalau ada orang lain datang, semua mainan dia akan pura-pura tak hidup. Bila mainan ni rosak, mc Stuffin la yang tolong betulkan.

Sejak cerita ni muncul dalam hidup anak aku lebih kurang setahun lepas. Memang Aina sangat berminat jadi doktor. Pesakit dia bukan orang lain, mama dia adalah pesakit utama dia dalam cerita dia. Tahun lepas jugak aku belikan dia set doktor. Puas jugak cari kat sogo. Nasib baik ada dan harga dia munasabah. Nak beli set yang sebijik mcm mcstuffin tu, tak tau nak cari kat mana. Kalau ada pun for sure mahal.

ni yang mampu dibeli. Tak ingat dah harga dia..


Dan malam ni, untuk kesekian kalinya, aku kena jadi pesakit dia lagi, Macam biasa, skrip memang sama mcm dalam cerita tu. Dalam cerita tu, lepas doc diagnosed pesakit dia, dia akan lukis dalam buku dia yang diberi nama "Big Book of Boo Boos"

Dan Aina pun ada. Selalunya memang dia lukis merapu je. Tapi malam ni, lepas dia diagnosed aku, dia tunjuknya aku lukisan dia. 



Alaaaa tomey-tomey. Aku tanya ni mama ke?? Dia jawab yer. Kenapa muka mama sad?? dia cakap, kan mama sakit. So, "take this ubat, eat everyday ok? 3 times daily, i need to go now, my abah is waiting..baiii" hahahhaha...lawak betul skrip Aina.

apahal pulak tak nyala ni...hehehe

ni tengah prescribe ubat.



Semoga cita-cita Aina nak jadi doktor tercapai yer anakku. Kena belajar rajin-rajin tau. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...