Wednesday, October 31, 2007

Cerita Raya ver.3

Hari ni nak citer lagi xtvt beraya aku sepanjang mggu lepas. Tapi kali ni tak semeriah 2 minggu lalu. Xtvt yg biasa2 je..


Bermula Jumaat 26 Oct 2007. Kompeni tempat aku bekerja ni..telah mengadakan open house kepada semua staffnya..acara mkn2 akan dimulakan pada pukul 2.30 ptg, jadi tepat jam 12.30 petang..aku dan k.een telah memujuk ret pulang ke rumah kami atas tujuan menjemput anak2 kami. Thanks a lot ret...sampai je kat umah, tgk hero2 kecikku dah siap pakai baju melayu..tggu adik ipar aku bersiap sebentar dan meneruskan perjalanan ke rumah k.een pula. Sampai umah k.een..sambil2 mkn kuih-muih..k.een dan anak2 bersiap. Tahun ni..kami turun ketempat jamuan agak lewat dr thn2 sebelumnya..sampai je bwh..tgk panjangnya barisan..sure tak de tempat duduk..so lepas bersalaman dgn big boss..kami semua msk ke dlm cafe cari tempat duduk..thn ni..mknan dia..lebih kurang sama je mcm thn2 lepas..tak de beza..lepas mkn..bw anak2 aku naik opis...tepat je kul 5pm..terus angkat kaki..pulang ke rumah...

Sabtu 27 Oct 2007. Janji jumpa ngan ret kat petronas samudera kul 2.30pm...ret sampai je..terus kitorang bertolak tuk rumah ana coz dia ada buat open house plus bday celebration yang pertama tuk anak dia. Ramai gak yg dtg..mostly budak2 dept dia. Lepas mkn2 ala kadar, kami terus pulak ke rumah kak maznah di pandan. MRR2 pada hari tersebut punyalah jammed. Ktorg sampai je rmh kak maznah dah pkl 5..mkn2 dgn bestnya sambil beramah mesra ngan budak keletah "wafa" yg baru berusia 2 thn...tp tersangatlah comel dan fasih bercakap..tak de pelat walau sikit pun..geramnya..rs nak cubit je pipi budak tu. Untung mak ayah dia dpt anak sebijak wafa..dari citer kak maznah..ms mak budak tu pregnantkan dia..mmg mak dia saaaangattt rajin membaca Al-Quran..dan hasilnya..dptlah anak yg secerdik wafa..sejuk hati. So, sapa2 yg tgh pregnant skrg n ingin dapat anak mcm tu..rajin2kan membaca Al-Quran k. Tepat 6 petang, kami meminta diri dr tuan rumah. Ret dan bondanya ke rmh k.een..tp aku n co. terus blk rmh sbb mlmnya kami ada acara mkn2 di rumah kwn suamiku. Sampai rmh dah maghrib, terus mandikan anak2 dan siapkan mereka..lepas maghrib terus bertolak ke cheras baru. Menu mlm tu, laksa kedah...laksa lagiii..thn ni asyik mkn laksa je..sian suamiku..sekadar memandang je..aku gak yg mkn..hehehhe.

Ahad, 28 Oct 2007. Sepatutnya hari ni aku n ret akan ke rmh ila..igtkan nak join ret mlm sikit..tp memandangkan situasi yg tidak mengizinkan terjadi ke atas ret dan keluarga..maka aku pun secara tak langsungnya gagal menghadirkan diri ke rumah Ila..sorry ye Ila..next time jemput lagi yer..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...