Monday, November 12, 2007

Cerita Raya episod akhir

Wahh...boleh cenggitu jd tajuk entry aku arini ekk..sebenarnya tak tau nak cerita apa..cerita raya nak update dah lama..tp kemalasan yg melampau disertakan kerja2 opis yg byk..menyebabkan aku menangguhkan dahulu cerita aku..blm basi rsnya..walaupun raya dah tamat sabtu lalu.

Ok..start Sabtu 3/11 aku dan co. telah menapakkan diri ke rumah k.een atas undangan b'day party 2 org anak daranya...bkn kembar ok..cuma tarikh lahir si kakak (miesya) dan si adik (miera) cuma selang sehari di bulan yg sama. Sampai rumah k.een..nampak si putih dah tersadai kat luar..hmm awal betul budak ni sampai..msk umah.. org tak bp ramai lg..so agak selesa mkn2 dan beramah mesra ngan 'bonda' terchenta...wakakaka..jgn jeles ret...laki aku siap kongsi pinggan lagi ngan bonda ko tu..:). Acara potong2 kek dimulakan..kemudian diteruskan ngan acara makan2..sedap gak kek cekelat k.een tu..tapi agak frust..tak sempat nak merasa kek doll yg ret bawakan...k.een ckp sedap..mybe next time kot..bkn rezeki aku la tu. Lepas mkn..terus ktorg menuju ke seremban melawat adikku disana. On the way blk..jln punyalah jammed teruk..mgkin ramai buat open house disaat2 akhir.

Ahad 4/11. Walaupun tak mendapat undangan dr ret..tp disebabkan tak nak menghampakan harapan bonda..hehehe....aku dan keluarga..bertandang jg ke teratak mereka. Sesampai disana..nmpk pintu ditutup..uishh..takkan tak de org kot...pas sms ret..br dia bgtau suh msk..dia ada kat dlm..Bonda menyambut kedatangan kami dgn muka manisnya..dan terus ke dapur utk..jeng jeng jeng..goreng mee...sedappp...ret pun terus kedapur gak..bancuh air...hehehe sedap air ko ret...plg sedap ayor nescafe ko la...nak lagi satu..wakakaka..

Khamis 8/11, deepavali kan..tp aku tak sambut pun perayaan tu...memandangkan raya msh ada saki bakinya..aku & co. sekali lagi meluaskan langkah nun jauh ke rawang atas undangan bos ke open house kecil2annya. Tak ramai pun jemputan..cuma 4 keluarga yg hadir..makanan sedaaapp sesangat..lepas mkn2 terus lak pi umah opismate yg berikutnya juga dirawang..mkn lagi...dok kejap je..sbb hr mcm nak ujan...so kitorang pun minta diri tuk plg.

Sabtu 10/11, hari terakhir Syawal..suamiku dilanda demam selsema yg agak teruk..maka seharian aku menjadi seorang suri rumah yg teramat rajin...dr pagi sehingga ke malam..mcm 2 kerja rmh aku lakukan..aku pun tak percaya blh jd sehebat superwoman di hari tersebut. Malamnya..aku terus tido awal akibat keletihan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...