Monday, August 4, 2008

Potty train

Aku dah start melatih anak keduaku Aliff tuk biasakan diri tak pakai diapers..kalo nak dibanding ngan Amirul.. Aliff lebih senang..maybe sbb dah lambat melatih dia..kalo Amirul dulu ms umur dia belum 2 thn aku dah start melatih..Aliff ni..dah umur 2thn 3 bln br aku start..Amirul cepat aku latih sbb ms dia 2 thn..adik dia dah kuar..so kena la kan..tuk jimatkan coz beli diapers..hehehe..Aliff lambat sikit..sbb aku ngandung anak ketiga ni lambat sikit..so..bg dia relax2 dulu..tp much better la..dia pun dah faham..dah pandai ckp..nak tu nak ini kan..so biar dia biasakan diri tak pakai lagi diapers ni.

Hari ni br hr ketiga dia blajar tak pakai...aku start hr Sabtu lepas..hari pertama..mmg dia asyik missed je..tp aku cool..tak marah2...setiap kali terlepas..aku ckp elok2 ngan dia.. "angah..len kali nak kencing ckp dulu k..bukan dah kencing br ckp" dia angguk2..smbil ckp "sory mama" aliff mmg pandai bodek..so ..mmg tak sampai ht nak marah..hehe..hari kedua lak..dia cuma missed sekali je...pas 2 aku monitor setiap pergerakan dia..nmpak cam dia pegang "bird" dia tu..terus aku tanya.. "angah nak kencing?" mula2 dia ckp tak nak..tp pastu dia angguk2...terus aku bw msk bilik air..menjadi pun...so start tu aku kena monitor pergerakan dia..

Hari ni tak tau la mcm mana..blk karang kena tanya adik ipar aku..hopefully berjalan lancar la..jimat sikit kos perbelanjaan bulanan mak dia..kena jimat cermat utk kedatangan ahli baru kan...hehehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...