Thursday, September 25, 2008

22 Sep 2008

Hari Sabtu lepas..aku dapat call dr adik aku..dia ngadu ada stain sikit..lebih kurang mcm bleeding la..tp tak banyak..aku ckp dia..normal la tu..as long kalo warna coklat still ok..tp kalo fresh kalo kaler merah...bahaya..sbb aku kan dah berpengalaman..even ms aku ngandungkan amirul..lagi teruk bleeding aku..ngalahkan org tgh period..sebulan lak tu..tp sampai skrg aku tak tau naper jd cam tu..mybe amirul dulu ada kembar kot..saper tau kan?? Tapi aku pesan gak kat adik aku..suh g cek kat klinik..manala tau kan..semua tu kehendak Allah.

2 jam pas tu..aku dpt lg call dr dia..bila aku angkat..dia tak de suara..mcm tgh sebak..erkk..arr.. aku dah jd ssh ht.. puas aku sabarkan dia..pastu dia ckp..dia br blk dr klinik..dan doc kat klinik tu ckp..baby dah tak de..dia kena buat D&C..cuci rahim dia tu..aku halang keras..aku ckp..jgn buat dulu..aku suh dia kompomkan betul2 dgn gynea..ye la..klinik yg dia pegi tu..just general klinik..mana la tau..kot2 doc tu buat salah kan...so dia dgr ckp aku..katanya hr Isnin 22 sept..dia akan g ke hospital pakar dan jumpa ngan doc yg aku suggestkan..dan aku sebagai sorang kakak yg berwibawa..cuma blh nasihatkan adik aku dgn kata2 perangsang..aku ckp..apa2 hal..benda ni rezeki..kalo ada..Alhamdulillah..kalo dah tak de..nak buat mcm mana..kena redha je la..lgpun dia muda lg...

Isnin Pagi..22 Sept..aku dpt call dr dia lg..katanya..gynea tu ckp..mmg kompom baby tu dah tak ada..so..mmg kena cuci..suara adik aku ms tu..dah tenang..maybe dia dah tawakkal dgn dugaan yg menimpa dia..tp syukur..kandungan dia br berusia 3 bulan..msh belum terbentuk janin yg sempurna..so..procedure utk cuci amik ms 40 minit..dan pastu dia kena tahan di wad selama 2 jam..br leh blk..Aku sebenarnya..sedih sgt dgn adik aku..tp aku ttp salute dia..sbb dia sangat tabah...kalo aku kat tempat dia..mcm mana la aku nak hadapi..sesungguhnya Allah tu maha mengetahui..dia hanya bagi sesuatu ujian tu kat org yg betul2 mampu menanggungnya....

Dan di tarikh itu jugak..aku telah dpt sorang anak buah baru...anak kepada abg asben aku..kira abg ipar aku la...so tarikh tu mmg akan aku igt..kerana aku kehilangan sorang anak buah..dan jgk dpt sorang anak buah..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...