Monday, September 6, 2010

Kau laksana bulan



Korang tgk tak cerita ni?? Ni cerita bersiri kat TV2. tapi dah abis dah sekarang. Saya pun sempat tgk 2 episod je. Tu pun secara tak sengaja. Bila dah tgk episod second last tu..saya dan suami berkobar2 nak tau apa akan jadi episod akan datang. Tup2 tau cerita ni adalah adaptasi novel tulisan Aina Emir. Terus saya cakap kat suami saya "esok nak tanya ret la..dia ada ke tak novel ni." Dia leh jawab "eh, semua novel ret ada ke??" saya cakap tak tau maybe la kot..tya je la dulu. Tapi dia cakap lg "kalau abang baca novel mmg gempak la..even kalo ada novel pasal dart pun belum tentu abang baca". saya pun angguk je la sambil kata mmg tak de pun novel pasal dart masalahnya.



Esoknya sampai opis saya terus tanya kawan saya ni. Syukur, dia kata ada novel tu, saya terus pinjam. Tapi masa bawa balik tu saya tak terus baca lagi. Sehari sebelum episod berikutnya tu nak ditayangkan, br saya baca. Tu pun bukan dari mula, tp baca part tuk sambungan hari esok tu je. Giler sibuk baca sampai tak masak untuk berbuka hari tu..mmg nasib la. Suami saya tgk pun dah geleng pala. Tp mmg hari tu saya malas nak masak. Tgk2 dah kul 6 ptg. Tutup jap terus masuk bilik air nak mandi.

Elok keluar je dari bilik air, saya tgk ada satu permandangan yang aneh. Hampir saya nak pengsan. Tp saya diam dulu. selesai solat saya tgk..eh masih tak berganjank lagi permandangan td. Korang nak tgk permandangan apa??
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
---

Terkejut betul saya, siap saya ulang statement dia hari tu. Tapi dia buat tak reti je..sudahnya dia baca dulu sampai abis dari saya. Pastu tutup buku dan senyum puas. Saya pun balas dgn senyum sinis..hehehe tak caya laki aku baca novel..hehehe..kuat betul penangan cerita ni.Lepas tu baru saya sambung baca sampai abih.

Tapi esoknya tgk2 cerita tu dah episod akhir. Tp cara cerita tu kat TV tak begitu menarik seperti jalan cerita dalam novel. Kesimpulannya..saya kena baca novel tu dari mula la jawabnya..

2 comments:

Erin - Ibu Qistina + Qaisara + Qamilia said...

fuyooo hebat betul penangan citer ni sampai Encik Putra pun layan...
Farihah, erin suka citer ni..bila tgk citer ni sure perasan sendiri la kengkononye hahahah :D suka tgk lakonan zul huzaimy tu sebenarnya...
laaa..dah habis ek episod akhir tu...? langsung la terlepas sudah...
hari tu pun nak up kat blog pasal ni...tup2..lupa terus...

Farihah said...

tu la..putra dok feeling2 konon2 ppuan tu bini dia hehehe.

Farihah pun suka zul huzaimy sebenarnya. Best kan dia tu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...