Thursday, September 8, 2011

Cerita raya

Ya rabbi...malasnya aku nak update sebarang bentuk cerita sebenarnya..padahal dalam kepala ni beratus-ratus benda nak distorikan. Nanti2 la yer. Tunggu ada mood yang baikkk...dan kalau rajin aku cerita la secara detail.

Tapi kali ni aku nak cerita pasal photoshoot raya kat kampung aku. Wahhh photoshoot la sangat kan?? Maksud aku sebenarnya adalah bergambar beramai-ramai secara berjemaah. Selama hampir 9 tahun aku kawin ni, tahun ni adalah tahun kedua kami boleh amik gambar disertai semua ahli keluarga. Sebelum ni memang payah melampau la nak jumpa semua sekaligus apatah lagi nak bergambar, maklumla masing-masing dah berkeluarga, so paham-paham la kan. Eh..chopp..ada 2 lagi anak teruna dalam keluarga ni.


Tahun ni kami dapat berkumpul semua sekali pada hari raya ke-3. Tu pun sattt ja..pastu masing-masing bawak haluan. Tahun ni, gambar adalah agak senonoh sikit kalau nak compared ngan tahun lepas. Senonoh di sini maksud aku adalah semua pakai baju raya.


Cuba tengok gambaq tahun lepas, dah la kelam kabut nak solat maghrib, pakaian pun..baju basahan kat rumah ja..aku la yang paling teruk sekali tu...maklumla sibuk dok dapoq ja kan. Tapi dalam kelam-kabut amik gambaq tahun lepas macam-macam aksi terjadi..lawak bila diingat.

Kedudukan orang dewasa untuk tahun ni dan tahun lepas adalah sama, cuma kedudukan kanak2 sedikit berubah.

So adik-beradikku semua...tahun depan kita buat yang lebih baik...dan PASTIKAN kedudukan masih di tempat yang sama sampai kita semua tua..hahahaha


p/s: Farhi...hang nampak dak perbezaan saiz kak hang ni?? mana ada kuruih kering cam tahun lepas dah?? hahaha

2 comments:

cheqna said...

beshkan bergambar ni...=)

Farihah said...

sangatttt bestt :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...