Friday, September 3, 2010

Cerita makanan lagi

Minta maaf yer kawan-kawan. Hari ni saya nak cerita pasal menu berbuka lagi. Kalo bosan dan tak mau baca pun tak pe..tgk gambar dah la..hehehe

Semalam dah tergedik2 nak makan spaghetti. Dok pikir nak masak. Tp saya selalu mcm tu, bila terpikir nak masak je pastu saya pikir lagi..rugi je masak kan sbb nnt saya sorang je makan. Baik beli je. Saya ngaku walaupun saya asal dari kampung, tp tekak saya ni ada sikit terarah ke italiano. hehehe. Tapi suami saya yang anak jati Key Ell tu, cukup suka masakan kampung. Dia tak suka betul benda2 yang nama spaghetti ke, pasta ke, macaroni ke..semua dia tak suka.

Tapi kini, saya telah bermotovasi nak masak spaghetti sendiri, sebab anak kedua saya Aliff nmpaknya mempunya selera macam saya. Semalam masa saya tgh potong bawang kat dapur dia tanya "mama nak masak apa hari ni?" saya jawab "spaghetti" terus dia senyum dan cakap "yeay..angah suka spaghetti" hehehe. Best kan kalau kita masak anak2 suka makan :).

Eh lupa nak citer mcm mana dia blh suka. Sbb penah satu hari tu kat kedai makan saya order spaghetti ni, pastu dia tya "ni apa mama?" bila saya jwb spaghetti, dan suruh dia rasa, dia tak mau, bila saya pujuk2 gak baru dia nak rasa, dan pastu dia je  yang makan sampai kenyang, dah tak abih baru saya makan dan sejak dari hari tu dia mmg asyik suruh saya masak spaghetti je.

Ni la hasil masakan saya yang tak seberapa. Tapi sedappppp..hahaha..betul tak tipuu

spaghetti

sosnya

siap untuk dimakan

Dan berselera angah makan, sampai tambah 3 kali..hehehe

2 comments:

LyNn HaMzAh said...

wah nampak sedap tu...

Farihah said...

hehehe..takde la sedap sangat lynn. Tapi leh makan la :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...