Tuesday, June 5, 2012

Mari kita mulakan

Mahapppp bebanyak pada kawan-kawan yang pingin nak tau kemana aku pergi 17 May yang lalu. Pada yang tau...tau la yer..yang tak tau..mari aku mulakan penceritaan. Harap-harap mood rajin aku menghapdet berjaya di abiskan.

Ok, nak jadikan cerita. Kitorang dah beli tiket awal-awal- awal sesangat. Aku rasa dah lebih setahun kot. Sebab masa tu air asia buat promosi tiket murah. SO, dapat la beli tiket dengan harga RM10. Tapi plus tax itu dan ini bagai, pegi balik, dekat RM200 jugak. Tapi consider murah la kan. Masa beli tiket tu, kami berjumlah 10 orang. Tapi di hari kejadian, cuma 6 orang saja yang dapat join. Maklumlah, ada yang tengah pantang, ada yang masalah kewangan, ada jugak masalah keluarga.

Bagi aku, walaupun kewangan agak terbatas, tapi pegi jugak la. Lagipun duit flight dan hotel semua dah bayar. Bawak je la duit sikit tuk makan dan jalan-jalan. Plus shoping ala kadar. Kalau kawan-kawan yang lain bawa duit beribu-ribu RM. Aku ngan kawan sebelah aku ni bawa duit tak sampai pun RM seribu. EH...tak sampai 800 kot..eh, dalam RM 500 je kot. hahahaha...

Masa dalam flight yang mengambil masa kurang 2 jam tu, aku ngan kawan aku ni, sibuk main game yang kami tengah addicted giler ni. Memang 2-2 pun sama kepala.



Flight kul 2.15 petang, dalam kul 4 camtu kitorang pun sampai ke sini.

*Welcome to Saigon Airport*

kak Aidah jadi model kali ni :)


Lepas amik taxi yang dah disurvey sedari Malaysia, kami pun meneruskan perjalanan kami menuju ke hotel yang terletak berhampiran Benh Tanh Market. Ok, pada korang yang nak pegi Vietnam tu, sila amik taxi VINASUN atau MALINH ok. Dari airport dah ada. Kalau amik yang lain, dijamin anda akan ditipu. Sekian.



*sambung yer* daaa


4 comments:

Ako Retna said...

oittttt!!!
ako tengah syiok2 baca, alih2 bersambung daaaa.... issskkk!!

cepat sambungggg!!!

AdanyaKauUntukku said...

cepat2 minom air tau sbb nak baca seterusnya

ape nieHhh cite tak habissssssssss

Mya said...

baru nak klimaks dah bersambung.
sabau je la..

Farihah said...

hahaha..sabar ye kawan2....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...