Tuesday, September 20, 2011

Makan pagi

Sejak Aina sekolah baru, setiap pagi dia mesti menangis. Aliff pulak sangat ok. Enjoy sesangat. Bersemangat waja nak pegi sekolah setiap hari. Memang takde masalah la. Bila tanya Aina kenapa dia nangis? dia jawab sebab dia sampai awal sangat, kawan-kawan dia belum datang lagi masa tu. Kesian pulak kat dia.

So, bermula minggu lepas ktorg memang akan breakfast dulu kat tempat makan di opis aku ni. Syukur tempat makan kat sini seawal 7 pagi memang dah buka dan paling penting ada roti canai.

macam ni la muka budak2 ni bila suh pose

Yang paling berselera dah tentu Aliff. Malam tadi dia dah bagitau aku yang dia nak bawak nugget sebagai bekal ke sekolah, so awal2 pagi aku dah goreng dan letak dalam beg dia. Dan dia sempat jugak makan sikit masa kat rumah. Pastu sesampai kat opis aku, dia makan bihun goreng, abih tu..dia top up pulak dengan betik. Memang berselera betul anak kedua aku ni. Amirul, macam biasa cuma makan roti canai. Aina pulak, cuma makan roti cekelat separuh, tu pun kalau diikutkan dari dalam kereta lagi dia cakap tak nak makan. Alasan dia, "nanti Aina gemuk macam mana?? Aina tak suka gemuk" perghhh...kecik2 dah nak jaga badan anak aku ni. *geleng pala* tapi lepas dipujuk oleh mama dan abah, baru la dia nak makan sikit roti tu. tsk tsk tsk....

2 comments:

Laizan said...

seronok dgr anak2 nak mkn.....syira memilih mkn tul....tapi klu ikut tren abg & kakak dia....dah besar baru kuat mkn....hehehehe

Farihah said...

mmg seronok. Paling seronok tengok Angah la makan. Amirul tu cuma makan roti canai je..sedihh ooo

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...