Monday, February 13, 2012

Y pad

Apa itu Y  pad??
Ala..dia lebih kurang macam Ipad la sebenarnya, tapi sesuai tuk budak-budak 3-4 tahun kebawah camtu.

cool kan gambar dia??

Tapi kan, korang jangan tertipu tau, masa aku tengok gambar Ypad ni, aku ingatkan skrin dia boleh gerak-gerak macam Ipad betul tu. Rupanya tidak..dia hanya bersifat statik cuma. Dia punya fungsi lebih kurang macam lap top budak-budak jugak, untuk belajar huruf ABC, spelling, music dan fungsi biasa-biasa la jugak.

Aku ni terjebak beli sebab murah, kawan aku jual cuma RM25 sebijik. Memandangkan aku mempunyai anak kecik. Aku beli la 2 bijik. Ingat nak bagi kat anak buah aku sebijik. Tapi, bila bawa balik rumah, anak aku, si Aina, memang excited la..rupanya si abangnya pun tarik muka, sebab mama tak belikan untuk dia sekali, walaupun awal-awal sudah aku bagitau yang tak sesuai untuk dia, dia tetap tarik muka merajuk, nak jugak. Sudahnya, yang aku niatkan nak bagi anak buah aku, kena la bagi kat dia pulak. Nasib baik abang long pandai kontrol macho, konon tak minat. Tapi lepas adik dia dah puas main, nampak pulak dia cuba main secara sorok-sorok...
anakk...anak... macam2 pe'el kamu.

5 comments:

cheqna said...

hahahaha
kalau ada 3 anak..memang kena beli 3..kalau tak memang tarik muncung r =)

Unknown said...

bagus gak ni...leh la uat main2 suka2 ek...

Ce'gu JAERA said...

woww.. memang best ni utk pendidikan mengajar murid2 lemah d sekolah.. pasti seronok

Farihah said...

cheqna:
sepatutnya mcm tu la kan..tapi zaman kita dulu2, mak pak kita tak payah ssh2 pun beli sorang satu, beli satu ja..pastu share...main ikut giliran

mamaNoriz:
ya, main sambil belajar..sesuai ngan budak 3 tahun ke bawah rasanya

Gen2Merah:
hmm...bernas jugak idea tu...mesti budak2 suka

Erin - Ibu Qistina + Qaisara + Qamilia said...

baru nak beli? tapi yg tu online punye rege RM40. Since dpt rege RM25 nak jugaklah... Farihah leh tolong order tak? ;D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...